Netwerk uit de lucht na server start of shutdown

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdezeeuw

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2007
Berichten
9
Beste,

Ik heb een HP Proliant servertje (draait op Window server 2008 R2) staan die via LAN met mijn ziggo modem / router (Cisco EPC3925) verbonden is. Daarnaast heb ik nog wat apparaten via wifi met de router verbonden en een smart tv & apple tv via powerlan verbonden. Alles werkt prima, totdat ik ofwel de server opstart - indien deze volledig uitstond - ofwel (nadat ik de router gereset heb) de server weer afsluit. In beide gevallen crasht het netwerk volledig. De lampjes op de router blijven netjes branden en geven geen fout aan. Tevens zie ik het betreffende SSID nog wel uitzenden maar ik kan niet meer connecteren. Een volledige reset van de router doet eea weer laten werken.

Het lijkt er dus op dat bij de start up of shutdown van de server, de router reageert en van slag raakt. Als ik de server uit heb staan en de overige apparaten opstart of afsluit, dan heb ik het probleem niet.

Ik heb al behoorlijk wat speurwerk gedaan naar dit euvel maar alles tevergeefs.

Heeft iemand een suggestie?

Dank alvast.

Grt,
Martijn
 
Laatst bewerkt:
Wat doet het bedrade netwerk? Blijft dat wel doorwerken?
 
LAN ligt (lag) er dan ook helemaal uit. Ik heb inmiddels het powerlan er volledig tussenuit gehaald en dat was de boosdoener. TV en apple tv nu via wifi, dus dit probleem is gelukkig opgelost.

Dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan