Netwerk valt af en toe uit totdat kabel eruit gehaald wordt en weer ingestoken wordt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plantje

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Berichten
140
Op één van mijn computers valt af en toe het netwerk uit. De computer is met een bedrade verbinding direct met een switch verbonden. Nu meen ik dat ie aan een switch zit die vervolgens ook weer aan een andere router/switch zit. Een andere computer aan dezelfde switch heeft dat probleem niet.

De verbinding valt dan helemaal weg en doet het pas weer als ik de kabel uit de pc haal en er weer in doe. En dan is er ook helemaal geen probleem meer. Het kan dagen goed gaan en twee keer op een dag fout gaan.

Zojuist geprobeerd de drivers van de netwerkkaart te upgraden, maar Windows geeft aan de meest recente versie te hebben.

Wat zou het kunnen zijn?

Thanks!
 
Zit er structuur in het uitvallen? Dus: Altijd om ongeveer de zelfde tijd? Ik doe maar een wilde gok, maar zou het met de lease time van het IP adres te maken kunnen hebben?
 
Nee, geen enkele structuur. Te pas en te onpas.
Gisteren heb ik eens geprobeerd het IPv6 protocol uit te vinken. Maar vanochtend ging het weer mis.
Daarom heb ik vanochtend eens de drivers van de Realtek website geïnstalleerd. Eens zien of dat zin heeft.
 
Wissel eens twee computers van plaats en kijk of en waar het probleem dan op treedt. Op die manier weet je of het de switch en/of de draad van de switch naar de PC is of dat het in de PC zit

Ron
 
Update: Nu al bijna een week geen netwerkproblemen meer gehad met de nieuwe drivers, dus het ziet er goed uit! Conclusie: de Windows drivers waren niet de beste drivers...die van Realtek zijn beter. Beetje vreemd dan dat Realtek die niet beschikbaar stelt aan Microsoft.
 
Zul je altijd zien! Vanochtend het netwerk er toch weer uit :(

Ik kruip alleen niet meer onder het bureau. Netwerkkaart: disable --> enable werkt ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan