netwerk valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulburuma

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Berichten
382
Ik heb adsl.
2 computers
een modem/router
1 printer

Nou heb kan ik vanaf pc 1 wel op pc 2 komen, bestanden delen, en uitprinten. Maar dit kan pas nadat ik verbinding heb gemaakt door de gebruikersnaam van pc 2 in te voeren + het wachtwoord. En andersom ook. Tot zover nog niks aan de hand. Maar telkens als de computer uit geweest is. Zijn de instellingen weer weg! En dus moet ik opnieuw verbinding maken om bijvoorbeeld een document via de andere computer te printen. Dit is nogal lastig en kan dit niet automatisch gebeuren??

Grtz Ptje.nl
 
Als je het account op de ene PC, gelijk maakt aan het account op de andere PC, qua naam en wachtwoord wordt het al een stuk makkelijker.
 
Dat kan ook maar ik neem aan dat je XP hebt. Dan heb je sowiso een account nodig.

Wat je wel kunt doen is het gastaccount aanzetten
 
Lijkt mij dat als je op beide pc's een extra account aanmaakt met de gebruikersnaam en wachtwoord van de andere pc zodat je dus op 2 pc's dezelfde accounts hebt je geen problemen meer hebt.

Het probleem zit hem namelijk in de rechten.
Je kunt dus ook gewoon rechten toekennen aan de andere gebruiker in een netwerk.

Toch :confused:
 
Ja ik vind het alleen lastig nadat ik gewoon ben ingelogd op de computer, ik ook nog een keer moet inloggen op de andere computer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan