Netwerk valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris10e

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2003
Berichten
84
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar dat zal wel goed komen.

Het volgende probleem:

Ik heb een ADSL modem+Broadbandrout(Sweex)+LAN switch.
Daarop staan nu 5 computers.

Ik heb nu een nieuwe computer:
MEDION
1,86 GHz, 2 MB L2-cache, 1066 MHz FSB
(geen idee wat het allemaal betekent :)
werkgeheugen: 1024MB DDDr2, SDRam met 533 MHz 64-BITS.

Het probleem is dus:
als ik een tijdje ga internetten valt ie op den duur uit (internet dus). Ik weet dat het niet aan internet zelf ligt, want de andere computers kunnen gewoon het www op.

Wat me wel is opgevallen is dat ie vaak uitvalt als ik de computer flink laat werken, PSP XI of indexeren met google desktop of iets dergelijks.

Soms kan ik dan Windows taakbeheer niet meer opstarten met Ctrl-Alt-Del.
Ik heb al geprobeerd de netwerkverbinding te herstellen maar dan begint ie te zeuren over TCP/IPinstellingen en zo.

Ik heb al geprobeerd om het fysiek geheugen wat groter te maken, maar ook dat wil niet helpen.

Alleen opnieuw opstarten wil helpen.

RARARA, wie weet het antwoord op deze vraag:
Hoe krijg ik ´m lekker draaiend?

Alvast bedankt.
 
Ik heb heel af en toe hetzelfde probleem, vroeger was het zowat om de 2 dagen , nu ongeveerwekelijks.

Af en toe gaat het internet niet meer. Als ik dan ctrl+alt+del doe, krijg ik een error ipv taakbeheer. Heb helemaal geen idee waar ik het probleem moet zoeken. Ik heb firewall + antivirus + anti-spyware, deze geven geen problemen aan.
 
Kijk eens even naar de harde schijven of deze niet te vol zitten,en ook even kijken of je ze niet eens moet defragmenteren.

Heb je een virus scanner,firewall etc draaien.
 
Nou haha, de harde schijven staan echt niet te vol hoor. Ik heb deze computer nog maar net.
Er staat standaard de virusscanner/firewall van Bullguard v6.1 op.
 
mmmm, dát is wel erg toevallig ja.....
Ik had nl. nog nooit van bullguard gehoord voordat ik deze computer had.
 
Wij hebben sins kort ook bullgard. en onze pc's doen sins dien ook raar. hij start op met het welkomsscherm en sluit dan af via network style (kleine vensters met instellingen worden o geslagen....u wordt afgemeld). en soms laat hij
ook geen welkomsscherm zien. en dan moet je hem via knop ingedrukt houden uitzetten.
En het is een medion pc en een tosiba laptop.
 
Wel verdorie zeg.
Nooit gedacht dat het aan dat kreng van een bullguard zou liggen.
Maar net viel internet weer weg en toen dacht ik: weet je wat, ik zet de firewall van bullguard even uit en probeer dan mijn netwerkinstellingen te herstellen.
En ja hoor, hij doet het weer. :eek:
Nou ja, het scheelt weer opnieuw opstarten in ieder geval.
Ben benieuwd of ie het nog meer gaat doen.
Bedankt voor zover!
Als ie weer problemen geeft, geef ik wel weer een gil! :p
 
ik heb zopas van bullguard v6.1 naar v7.0 geupdate misschien helpt dit iets.
 
Ik word een beetje saggerijnig

:evil: Bah, ik vind het niet leuk meer.
Ik dacht: weet je wat: ik gooi bullguard firewall uit en ik zet de windows firewall aan.
Foute boel.
Weer dezelfde ellende, en nu moest ik mijn computer zelfs handmatig uitzetten.

Dus ben ik nog steeds geen steek verder
 
Rustig blijven Chrise10e.

Je vertelde dat je problemen krijgt als je veel van de Pc eist,dus zware programma`s draait in combinatie net de internet verbinding,dan krijg je problemen met het internet.
Je hebt vervolgens de beveiligers uitgezet en toen waren de problemen er niet meer?
Klopt dit zo?
 
Haha dank je Marcel, maar rustig blijven is niet mijn sterkste kant :D

Ik dacht het zo op te kunnen lossen, door de firewall (of van bullguard of van windows (ik draai ze niet tegelijkertijd hoor)) uit te zetten en dan netwerkverbindingen herstellen.
Dat lukte een paar keer, maar net lukte niks meer behalve mijn computer herstarten.

Ik had op dat moment wel psp XI openstaan en een tijdje daarvóór Google Earth gedraaid.

Ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken.
Ik heb mijn LANinstellingen veranderd:

Ze waren zo:
netwerk3.jpg


En nu heb ik de vinkjes bij IEEE 802.1 weggehaald (bij Algemeen en Verificatie).
Geen idee of dat gaat helpen.

Ik heb echt geen flauw idee meer waar het aan kan liggen. Is de netwerkkaart stuk? Heb ik te veel computers aangesloten? Ik denk dat het aan deze computer ligt en niet aan de modem of router want de rest doet gewoon wat ie moet doen.
Zuchttt.....
Heb ik ook weer eens een nieuwe computer hoor :eek:

Dus als iemand van jullie nog een idee heeft? Ik hoor het heel graag!
Alvast bedankt
 
Aan de internet-instellingen ligt het niet hoor!ik blijf toch bij mijn eerste gedachte...een harde schijf die niet lekker werkt,of misshien wel een hardware gedeelte wat problemen veroorzaakt.

Ik zou toch overwegen om de pc een keer te formateren en pationeren,dat is even een paar uur werk maar is de moeite waard om te proberen waard.

Ik zie dat jij ook al een PSP fanaat bent als mijn vrouw............www.karinbosveld.nl
 
even update-je vanaf hier.
Misschien heeft een ander er nog wat aan.

Ik heb dus Medion gebeld.
Hij gaf me de tip om mijn netwerkkaart op Connection type: 10 BaseT Full Duplex (whatever that means) te zetten.
Én waarschijnlijk ergens een softwarefout.

Dus eerst ga ik computeren en kijk wat er gebeurt. Als het weer gebeurt ga ik windows xp er opnieuw opzetten. En als het probleem dan nog speelt moet ik de technische dienst maar weer bellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan