netwerk van huis naar werk

Status
Niet open voor verdere reacties.

bstraat

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2001
Weet iemand hoe ik een verbinding kan maken met mijn pc op mijn werk vanaf de pc thuis?

Ik zoek net zoiets als extern bureaublad in xp professional.

Als het mogelijk is moet er wel een firewall tussen komen te staan.

Wie o wie kan mij helpen.

Welk os gebruik je op jouw werk.
Staat daar toevallig een router.
Heb jij thuis ook een router?
Als dat zo is dan kun je een vpn verbinding maken van router naar router.
Je kunt dan eventueel VNC ( ik hoop dat ik het goed zeg) gebruiken, dit is gratis.

Als je op jouw werk win2k gebruikt dan zou je de remote service van win2k kunnen gebruiken.

Maar pcanywhere is ook een optie zoals ruben1981 al schreef.

ik ben nu pc anywhere aan het proberen maar is er geen mogelijkheid om met extern bureaublad te werken?

Daar werk ik nu ook mee maar dan moet ik wel de firewall uitzetten anders werkt het niet.

Ik zoek eigenlijk iets waarmee toch een firewall er tussen kan blijven.

extern bureaublad

Hoi

Ik heb nu een router gekocht op mijn werk en heb het aangesloten op 3 pc's.

De router heeft een ingebouwde firewall.

Hoe kan ik nu inloggen via die router naar de pc op mijn werk?

Het liefst via extern bureaubladb want daar ben ik al bekend mee.

het gaat om deze router.

http://www5.alternate.nl/html/nodes_info/o1se11.html

Is toch geen probleem gewoon poort 3389 openzetten in je router/firewall

Lijkt gevaarlijk zo'n poort openzetten, is het niet, alles wat binnenkomt op deze poort wordt doorgestuurd naar terminal service (extern bureaublad) en dat is wachtwoord beveiligd.

Probleem opgelost :D

Dat heb ik gedaan maar kan nog niet inloggen.

bij xp kan je verbindingen vanaf buiten accepteren aanzetten maar hoe moet dat bij windows 2000?

en hoe kan je dan eigenlijk inloggen?

Als je je ip adres intikt op welke pc logt die dan in want ik heb 3 pc's op de router staan.

En waar moet je dit invoeren in de router.

Ik had begrepen bij virtual server, maar welk ip adres moet je daar dan ingeven en welke public- en private poort?

Goed een heleboel vragen, dus die gaan we ff proberen te beantwoorden :)

Dat heb ik gedaan maar kan nog niet inloggen.

Logisch je hebt immers nog niets ingesteld op de pc's en in de router.

bij xp kan je verbindingen vanaf buiten accepteren aanzetten maar hoe moet dat bij windows 2000

Bij windows 200 moet je terminal service installeren, dit kan bij add/remove programs en dan bij add windows components (sorry ik heb een engelse windows, jij hopenlijk ook) Add/remove programs staat overigens in het controll panel (software in het configuratiescherm)

Voeg terminal service toe (licensing is niet nodig), en stel remote controll in bij het installeren. (Je hebt wel een windows cd nodig voor de installatie)

en hoe kan je dan eigenlijk inloggen?

Inloggen gaat met een account met terminal service rechten, dus een gebruiker die rechten heeft om een verbinding tot stand te brengen. Dus met je eigen usernaam en wachtwoord waarme je inlogt op je pc, en die rechten geven of een nieuw account aanmaken waar deze rechten op zitten

Als je je ip adres intikt op welke pc logt die dan in want ik heb 3 pc's op de router staan

Als je een router hebt is het afhankelijk van de portmapping welke pc aanspreekbaar is. als jij poort 3389 forward naar het ip van pc1 dan zal pc 1 een reply geven, bij 2 en 3 hetzelfde.

En waar moet je dit invoeren in de router.

Dit heet bij elke router weer anders (Lang leve ISO !), maar meestal heet het virtual server (bv bij e-tech en edimax en sweex) of Portforwarding (Contest en linksys) of soms NAPT (alcatel etc)

Je vult dus in dat alle inkomende data op poort 3389 doorgestuurd word naar de pc waar je terminal service wilt draaien (private)

Om achter het Ip adres van deze pc te komen klik je op start, run (uitvoeren), typt "cmd" in (zonder ") -> je ziet nu een dos venster. Typ hierin "ipconfig /all" (zonder ")

Je krijgt nu een lijstje te zien, zoek ipadres op en kijk wat er achter staat, dit is het adres wat je bij private moet invullen. (bv 192.168.0.2)

Let op ! In ditzelfde lijstje kan je zien of DHCP is ingeschakeld, als dit zo is krijgt de PC een ipadres van de router wanneer de pc wordt gestart, meestal is dit welliswaar hetzelfde, maar het kan veranderen en dan werkt het niet meer. Het is dan ook verstandig om de pc in dit geval een static ip adres te geven.

hoi

ik heb gedaan wat je zei maar bij ip adres geeft die aan dat dat 10.0.0.3 is maar dat is het nummer via de router.

Hoe geef ik de pc een static ip adres?

En ik kan bij software geen terminal service vinden

Laatst bewerkt:
10.0.0.3 is waarschijnlijk ip van de PC en 10.0.0.1 van de router, dit kan je zien door bij ipconfig/all bij de gateway te kijken, daar staat het ip adres van de router zelf.

Op de 2000 pc moet je terminal service installeren vanaf de cd, dit doe je via start -> control panel -> add/remove progs -> add/remove windows components, daar vink je terminal service aan.

Hoop dat dit je problemen oplost

Kan geen terminal service vinden daarbij.

Ik gebruik windows 2000 professional.

Bij add/remove windows components staat alles al aangevinkt

Oh het gaat om windows 2000 professional ik ging uit van server, sorry

Ik zal ff kijken hoe dat werkt, dat weet ik namelijk niet zo......

Iemand anders misschien ? Ik ga in ieder geval ff voor je zoeken

Thanx "puppie" daar staat ie idd tussen :D
Sorry had geen tijd gehad om het op te zoeken tot op heden :thumb:

Hmmm...
Vindt systeembeheer op je werk het wel zo leuk dat je van thuis uit je werk PC gaat benaderen?

Elke gebruiker bij ons die dat gaat proberen heeft 3 problemen:
1. firewall 1
2. firewall 2
3. Florijn.

Daarbij, hoe kan je het voor elkaar krijgen dat je routeert naar je werk, en dat de server op je werk dan doorrouteerd naar je werkstation?

Voor dit soort situaties heb ik op mijn werk een andere oplossing:

1. windows 2000 (of hoger) server met VPN (PPTP of L2tp protocol) en Terminal services.
2. zet op je thuis firewall de PPTP protocol aan (= het makkelijkst, omdat je dan niet met certificaten hoeft te werken)
3. open een VPN verbinding naar je werk, nu heb je een directe verbinding naar e werk, en zal het net lijken of je op het netwerk van je werk zit.
4. nu kan je "extern bureaublad" gebruiken naar de terminal server van je werk.

Wil je toch je win2000 werkstation overnemen? dan moet je toch uitkijken naar third party software. (netop, of PCanyware). Let dan wel op dat men op je werk de PC dan niet kan gaan gebruiken! je neemt letterlijk het scherm over!

Florijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan