Goed een heleboel vragen, dus die gaan we ff proberen te beantwoorden
Dat heb ik gedaan maar kan nog niet inloggen.
Logisch je hebt immers nog niets ingesteld op de pc's en in de router.
bij xp kan je verbindingen vanaf buiten accepteren aanzetten maar hoe moet dat bij windows 2000
Bij windows 200 moet je terminal service installeren, dit kan bij add/remove programs en dan bij add windows components (sorry ik heb een engelse windows, jij hopenlijk ook) Add/remove programs staat overigens in het controll panel (software in het configuratiescherm)
Voeg terminal service toe (licensing is niet nodig), en stel remote controll in bij het installeren. (Je hebt wel een windows cd nodig voor de installatie)
en hoe kan je dan eigenlijk inloggen?
Inloggen gaat met een account met terminal service rechten, dus een gebruiker die rechten heeft om een verbinding tot stand te brengen. Dus met je eigen usernaam en wachtwoord waarme je inlogt op je pc, en die rechten geven of een nieuw account aanmaken waar deze rechten op zitten
Als je je ip adres intikt op welke pc logt die dan in want ik heb 3 pc's op de router staan
Als je een router hebt is het afhankelijk van de portmapping welke pc aanspreekbaar is. als jij poort 3389 forward naar het ip van pc1 dan zal pc 1 een reply geven, bij 2 en 3 hetzelfde.
En waar moet je dit invoeren in de router.
Dit heet bij elke router weer anders (Lang leve ISO !), maar meestal heet het virtual server (bv bij e-tech en edimax en sweex) of Portforwarding (Contest en linksys) of soms NAPT (alcatel etc)
Je vult dus in dat alle inkomende data op poort 3389 doorgestuurd word naar de pc waar je terminal service wilt draaien (private)
Om achter het Ip adres van deze pc te komen klik je op start, run (uitvoeren), typt "cmd" in (zonder ") -> je ziet nu een dos venster. Typ hierin "ipconfig /all" (zonder ")
Je krijgt nu een lijstje te zien, zoek ipadres op en kijk wat er achter staat, dit is het adres wat je bij private moet invullen. (bv 192.168.0.2)
Let op ! In ditzelfde lijstje kan je zien of DHCP is ingeschakeld, als dit zo is krijgt de PC een ipadres van de router wanneer de pc wordt gestart, meestal is dit welliswaar hetzelfde, maar het kan veranderen en dan werkt het niet meer. Het is dan ook verstandig om de pc in dit geval een static ip adres te geven.