Netwerk verbinding is net een knipperlicht

• Onderwerp starter Onderwerp starter HBot
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HBot

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Hallo forum.
Ik zie veel vergelijkbare problemen maar deze is weer net iets anders
Sinds 3dagen heb ik geen goede verbinding met mijn netwerk waardoor internetten niet meer mogelijk is.
Mijn draadloze verbindinding met de router sitecom is goed volgens de satus en het icoontje. Maar mijn "netwerk" verbinding valt continu uit een paar seconden aan en dan is ie weer weg. Wel zie ik dat er continu wordt ge-upload?
Ik hen alles al een keer uit en aan gezet ook het probleem met het niet vinden van IP-adres is opgelost.
Alles heeft meer dan een jaar zonder problemen gewerkt.
Ik werk nu via mijn iphone via wifi op dit netwerk.

Wat kan ik nog meer proberen?
Groet
Henny

Laatste scan was op 7-5
Gedetecteerde items
Virussen 2
Trojaanse paarden 10
Trackingcookies 178
Bufferoverloop 99
Mogelijk ongewenste programma's 7
Verder niets bijzonder ??!!
Hij geeft aan dat de pc veilig is dat ik online ben

Zijn alle gedetecteerde items ook verwijderd?

Zo te zien zit je pc vol met ongewenste meuk...

Heb je ook een firewall?

Laatst bewerkt:
Hallo solaris.
Volgens McAfee is alles oke. Hij heeft 19 verwijderd of in quarentene gezet
Het is raar dat sinds een paar dagen dit probleem zich voordoet
Vreemd dat er wel iets wordt ge-upload maar verbinding met internet is niet mogelijk?
Het is een oud beestje (5jaar) maar werk(te) nog prima
Nog surgesties om er zeker van te zijn dat ook alle zooi er af is.

Henny

Haha Coenraad neemt me de woorden uit de mond!

En gebruik een goede firewall om rommel uiten de deur te houden.
Het is vervelend maar waar, geen enkel antivirus programma of firewall programma geeft 100% garantie dat je niets binnenhengelt, maar je maakt het zo wel een stuk lastiger.

Als ik lees wat je allemaal schreef bekruipt me toch het gevoel dat je misschien geen firewall gebruikt, maar ik kan het helemaal mis hebben...

Het is ook goed mogelijk dat je een "foute" website hebt bezocht, of dat je via de mail iets hebt binnengehaald, wat dan een eigen verbinding heeft opgezet (misschien wel een botnet ofso)...
Dat zou verklaren waarom je er telkens uitgegooid wordt.

Maar ook hier is het het betere giswerk.

Wil je ECHT de zekerheid dat alles er af is, zit er inderdaad maar 1 ding op: je privebestanden op zo veilig mogelijke manier (offline iig) scannen en veilig stellen, harddisk(s) formatteren en daarna je pc opnieuw van een schone verse installatie voorzien. Alle updates downloaden en installeren etc. Toch een hele klus en daarom een laatste redmiddel.
Maar als je dit gaat doen, dan netwerk kabel er uit en geen wifi totdat je Windows weer up-and-running hebt, dan eerst een goede firewall en eventueel een AV scanner installeren en dan pas internet aansluiten en verder gaan met updaten...
En mocht je een tweede harddisk hebben, denk er dan om dat zich daarop ook foute meuk genesteld kan hebben. Pas op dat er geen nieuwe besmetting kan optreden vanaf andere schijven / usb harddisks / sticks.
Er bestaat de mogelijkheid om je pc te scannen vanaf een bootable cd.

Solaris / Coenraad

Bedankt voor het meedenken.
Ik gebruik een firewal van Windows en volgens mij ook van McAfee, wat je zegt niets is 100%.
Ik ga nog wat dingen uitproberen, netwerkkaart eruit en terug aansluiten via de kabel kijken of het dan wel werkt, dan zou de oorzaak ergens ander liggen.
Als allerlaatste de boel vernieuwen, dat is een hele klus (alle paswoorden ed opzoeken) zit er niet op te wachten maar ja "**** happens"

Alvast bedamk
Henny

Henny,

Heb je antwoord op de volgende vragen:

1. Heb je meerdere computers/laptops die op je netwerk zijn aangesloten.
2. Welk besturingssysteem draait er op welk systeem.
3. Zijn er ook systemen met kabel op de router aangesloten
3 a. hebben deze systemen ook last van een 'klapperende verbinding'
4. Hebben andere draadloze computers (dus geen mobiele telefoons) ook problemen met deze verbinding.
5. Wanneer je zoekt naar draadloze netwerken, vindt je dan meer draadloze netwerken die op hetzelfde kanaal als jou draadloze netwerk zitten (channel 1 tot 13).

Hallo denson
1 nee mijn pc is enige die is aangesloten op dit netwerk/ mijn iphone werkt wel via wifi gewoon
2 XP pro
3 nee
4 geen andere apparaten aanwezig
5 ik vindt geen andere netwerken (waar?) dan deze en LAN kaart
Ik heb het volgende al uigeprobeert;
PC rechtstreeks via kabel aangesloten via(LAN) op router of modum goede verbinding maar geen verbinding met internet
Kanaal 11 omgezet naar kanaal 1
Firewals uit geschakels
Scan uitgevoerd
Vast IP adres ingegeven
Alle hebben geen succes. Blijf maar "connected" en na een paar sec. "disconnected" geven

Denson
Om dit te kunnen downloaden zal ik toch op internet moeten?
Nog andere surgesties?
Ik heb een vermoeden dat het ergens in PC niet goed zit
Henny

Denson
Om dit te kunnen downloaden zal ik toch op internet moeten?
Nog andere surgesties?
Ik heb een vermoeden dat het ergens in PC niet goed zit
Henny

Kan je het niet downloaden op je iPhone en overzetten d.m.v. kabel (ben niet heel goed thuis in iOS)

Ik kan via de iphone niets behalve foto's overzetten
Maar ik ga het wel proberen
Henny

Heb je de mogelijkheid om te tetheren op je iPhone? Dan kan je via de iPhone op je computer downloaden (mits deze verbinding niet iedere keer verbreekt).
Probeer anders ook eens je kanaal, wireless security en SSID aan te passen.. soms hebben de vreemste oplossingen resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan