Netwerk verbinding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rkwebdesign

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
hallo,

Wij hebben 2 computers en willen graag dat ze met elkaar communiceren. Er moet dus een netwerk verbinding maken. Wie weet hoe je een netwerk verbinding maakt?

Het zijn 2 Windows XP Systemen

Er moet wat met de IP's geconfigureerd worden, maar dat snap ik nog niet helemaal, kan iemand dat me goed uitleggen?

zorg dat je een cross kabel in je bezit hebt,zet deze tussen de twee comp.met een netwerkaart.
ga dan naar start ,instelling ,netwerkverbinding.
en dan naar een nieuwe netwerkverbinding maken.als je dit hebt gedaan even de schijven delen .je hoeft geen ips toetevoegen het staat op automaties dhcp

Dit zijn vragen die heel veel langskomen op dit forum. Met een beetje zoeken met de zoekfunctie van helpmij vind je vast wel en oplossing voor je probleem (dat zou jij als "senior member" toch moeten weten). Lees als eerste even deze handleiding.

succes;)

Laatst bewerkt:
Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

Dit is wat ik heb ingesteld en bij de andere computer heb ik het volgende ingesteld:

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.2
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

Het probleem is dat ie het nog steeds niet doet. Als ik namelijk ping naar 192.168.0.2 kent ie hem niet. Gekste is dat ie netwerk wel kent.

Laatst bewerkt:
Ja

Moet er niets iets met de Gateway gedaan worden?

Laatst bewerkt:
Staan de ingebouwde fireqwalls van xp uit? zo nee, rechtermuisklik op netweerkverbinding en dan uitzetten. Kunnen de pc's elkaar wel pingen??

Geplaatst door NLspecial
Staan de ingebouwde fireqwalls van xp uit? zo nee, rechtermuisklik op netweerkverbinding en dan uitzetten. Kunnen de pc's elkaar wel pingen??

De pc's kunnen elkaar NIET pingen
Bij de client pc zegt ie dat de Doelhost niet bereikbaar is als ie op zich eigen pingt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan