netwerk verbinding maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter tjima
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
ik heb sinds kort mijn windows geupgreat naar windows 10
nu heb ik geen verbinding meer met mijn mede8er . de Pc ziet waarschijnlijk mijn mede8er niet meer .
hoe en waar maak ik nu weer verbinding met mijn medi8er. (netwerk )
ik heb bij beide een draad verbinding . ik heb de bestanden die ik wil zien op mijn mede8er wel gedeeld zie bijlage foto's ScreenHunter_08 Aug. 09 15.29.gif ScreenHunter_02 Aug. 09 15.14.gif ScreenHunter_05 Aug. 09 15.16.gif ScreenHunter_09 Aug. 09 15.29.gif

gr tjima

Bijlagen

• ScreenHunter_01 Aug. 09 15.14.gif
    ScreenHunter_01 Aug. 09 15.14.gif
    40,7 KB · Weergaven: 72
  • ScreenHunter_04 Aug. 09 15.15.gif
    ScreenHunter_04 Aug. 09 15.15.gif
    40 KB · Weergaven: 55
  • ScreenHunter_03 Aug. 09 15.15.gif
    ScreenHunter_03 Aug. 09 15.15.gif
    38,8 KB · Weergaven: 61
  • ScreenHunter_06 Aug. 09 15.16.gif
    ScreenHunter_06 Aug. 09 15.16.gif
    42,5 KB · Weergaven: 59
  • ScreenHunter_07 Aug. 09 15.28.gif
    ScreenHunter_07 Aug. 09 15.28.gif
    77 KB · Weergaven: 56
  • ScreenHunter_14 Aug. 09 15.30.gif
    ScreenHunter_14 Aug. 09 15.30.gif
    73,5 KB · Weergaven: 114
Laatst bewerkt:
Het gaat tevens om de netwerk instellingen van de Mede8er.

heeft windows 10 dan een ander netwerk adres dan windows 7 ???
bij windows 7 werkte het prima . inde mede8er is er niets veranderd . alleen mijn Pc is geupgrate naar windows 10

tjima

Het gaat erom dat de gebruikte accounts anders zijn. Ook als de namen hetzelfde zijn hebben ze een ander ID.

@edmoor: Dat zal hier niet het probleem zijn, lijkt me.

@tjima: Doe het eens zo: Voeg ook de groep Gasten toe in tabblad Beveiliging als rechthebbend én in tabblad Delen. Geef die groep voldoende rechten (minstens lezen, mogelijk wil je die groep nog meer rechten geven, maar lezen in ieder geval, ivm. Medi8er).

Tijs.

Misschien niet, maar het is een kleine moeite om even de netwerk instellingen van de Mede8er na te lopen, just to be sure.

@edmoor: Zou kunnen. Zover ik kan zien zal (als de medi8er met gebruikersnaam + wachtwoord verbindt met de delende pc) de gebruikersnaam Tjibbe gebruiken.
En zover ik kan zien heeft die voldoende rechten (want die is wél lid van de groep Iedereen (en andere groepen ook, zoals Administrators)).
Verbindt de medi8er zónder gebruikersnaam + wachtwoord, dan komt mijn instructie in beeld. :D

@tjima: Check ook in Netwerkcentrum na of je pc wel als in Thuisnetwerk zit. Indien in Openbaar netwerk, dan is Windows 'dicht' voor het delen van bestanden en mappen...

Tijs.

dnties
waar kan ik zien in windows 10 of ik in thuisnetwerk heb of zit .
en hoe zek ik het dan in thuis netwerk ( ik ben een leek ) de vorige keer heeft mijn ex schoonzoon alles in gesteld .

tjima

Ik zeg nog: in Netwerkcentrum
Daar kun je gewoon naar zoeken in Windows 10... :confused:

Er zijn ook andere manieren, zoals [Windows-toets]r toetscombinatie -> control.exe /name Microsoft.NetworkAndSharingCenter

Tijs.

Laatst bewerkt:
inderdaad zoals jij al zei in netwerkcentrum
zoals ik kan zien is er geen thuisnetwerk . hoe kan ik die dan aanmaken ????

tjima

Let even goed op: Ik praat hier over de netwerklocatie van je pc. Die moet zijn aangegeven als Thuisnetwerk (of Particulier netwerk) in Netwerkcentrum, er mag NIET staan "Openbaar netwerk"

Het maken van een Thuisgroep is heel wat anders, en daar kan je Medi8er niets mee, want werkt alleen voor W7 computers en hoger.

Zie bijlage/schermafdruk wat ik bedoel. Moet je het aanpassen (dus als het op Openbaar netwerk staat) dan klikken op daar waar de pijl naar verwijst (dus waar staat in welke locatie de pc zich nu bevindt) en omzetten naar Thuisnetwerk.

Tijs.

Bijlagen

• Thuisnetwerk.JPG
    Thuisnetwerk.JPG
    97,8 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Om toegang te krijgen tot thuisgroep PC's moeten ze allemaal beveiligd zijn met een password. Zijn ze dat nu bij jou ?

@anton44: De hele discussiedraad wel gevolgd? Gaat niet om het instellen van een thuisgroep maar om de Medi8er toegang te geven tot gedeelde mappen.
Ik schrijf zelfs nog:
Het maken van een Thuisgroep is heel wat anders, en daar kan je Medi8er niets mee, want werkt alleen voor W7 computers en hoger.

Het instellen van een thuisgroep is (dus) geen onderdeel van deze vraag.

Tijs.

yep ok, ik ben maar een leek daarom vraag ik het jullie. dank daar voor .
tjima

Laatst bewerkt:
We wachten nu op terugmelding van:
a. Of de pc al in Thuisnetwerk locatie zat? (zie posting #7 en #11)
b. Indien antwoord op a. ja is: Heb je al de groep Gasten rechten verschaft op de gedeelde mappen (zie posting #5)?
Indien antwoord op a. nee is: Heb je het al omgezet naar Thuisnetwerk en opnieuw getest?

Tijs.

zie hier twee afdruken van mijn netwerkcentrum
ScreenHunter_01 Aug. 10 15.43.gif ScreenHunter_02 Aug. 10 15.44.gif

Hallo Allemaal

deze topic gaat allemaal boven m.n pet . ben bang dat dit niet zo gaat lukken.
ik weet niet precies waar ik moet gaan zoeken. ik vrees dat ik iemand moet zoeken die dit voor mij kan doen. (omgeving Almere )
voor als nog allen bedankt voor het mee denken en adviezen.

gr Tjima

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, je pc zit in de juiste locatie.
Blijft over het geven van rechten aan de groep Gasten. Ik kan je evt. helpen via Teamviewer Quicksupport, maar dan moet je nu (=16:50 uur) even naar de Helpmij-chat komen.

Ik ben daar tot max. 17:25 uur.

Tijs.

Ziet er sterk naar uit dat het in Windows 10 niet nodig is om de groep Gasten expliciet als rechthebbend toe te voegen als onderstaande instructie wordt gevolgd:
Open Netwerkcentrum
Klik op "Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen" (in de linker kantlijn)
Ga helemaal naar beneden (mogelijk moet je de trekbalk aan de rechterkant ervoor naar beneden trekken) en klik "Alle netwerken" open.
Zet het bolletje in: "Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen"
Klik op Wijzigingen opslaan.

Aantekening hierbij: Hiermee wordt het extra belangrijk dat als je je op een nieuw netwerk aanmeldt en je de vraag krijgt of het een Thuisnetwerk, Bedrijfsnetwerk of Openbaar netwerk betreft je de juiste keuze maakt, anders stel je misschien je gedeelde map beschikbaar aan personen/computers die je helemaal geen toegang wilt geven. Dus alleen netwerken die je helemaal vertrouwt op Thuisnetwerk instellen en alle anderen op Openbaar netwerk.

Tijs.

Laatst bewerkt:
uiteindelijk gelukt paar instellingen in
Netwerkcentrum/geavanceerde instellingen gewijzigd. en ja hoor hij doet het .
dank allen .

als je weet waar je moet zoeken en wat . voor een leek als ik in deze kom ik toch nog via jullie uit mijn probleem
nog maals allen Dank

gr Tjima

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan