Netwerk verbinding weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door DENNIS90
Een mac-adres is zo uniek als wat, dat kun je bij een Private ip niet zeggen. Maar dat even terzijde.

je mac-adres kunt je o.a. achterhalen door ipconfig /all te geven en staat het adres bij de regel "Fysiek adres" aangegeven.

Ik heb nog geen antwoord op mijn vorige vraag. Ik herhaal hieronder maar nog even:

"Staat je netwerkkaart wel op DHCP ingesteld en dat de opties het automatisch verkrijgen van zowel ip-adres als DNS server-adres geselecteerd zijn?"

Dennis.

Ja, en het MAC adres van de NIC van m'n gewone comp (waar chello eerst op zat) staat nu ingesteld als het MAC adres van m'n router.
Vanochtend werkte alles nog prima, het enige wat ik gedaan heb is de laptop afluiten, ik mag er vanuit gaan dat dat geen kwaad kan.

Ja, en het MAC adres van de NIC van m'n gewone comp (waar chello eerst op zat) staat nu ingesteld als het MAC adres van m'n router.

Riiiiight.. en die NIC zit nog steeds in je gewone PC? Dan heb je dus 2 dezelfde mac adressen in 1 netwerk.. lijkt me een conflict opleveren.

Nahja we zien morgen wel even of hij het hier doet.. zo ja dan ligt het dus ergens bij jou.

het heeft 4 maanden prima gewerkt, dus dan zou het vreemd zijn als'ie nu opeens een conflict geeft, en dat moet trouwens gewoon kunnen volgens mij.
Maar ik neem 'm morgen nog wel ff mee, bel je nog wel.

Maar eh Helpmij'ers: dat is geen reden voor jullie om niet meer te reageren :p ;)

Geplaatst door h.hijma
Vanochtend werkte alles nog prima, het enige wat ik gedaan heb is de laptop afluiten, ik mag er vanuit gaan dat dat geen kwaad kan.
Nee, dat kan geen kwaad.

Zou je zo vriendelijk willen zijn de 2 ip's (laptop & desktop) hier te plaatsen? En ook het ip van je router svp. Alvast bedankt.

Dennis.

Geplaatst door h.hijma
Aha, jullie kennen elkaar heel goed. Dan rest mij alleen nog aan jullie beiden te zeggen, dat ik overbodig ben. (ha ha ha)

Geplaatst door h.hijma
Maar eh Helpmij'ers: dat is geen reden voor jullie om niet meer te reageren :p ;)
Oké dan,

Dennis.

Nou dan meteen maar al m'n gegevens (geen misbruik van maken he ;))

de situatie zoals het normaal is: (laptop heeft nu geen IP)

PC-IP:192.168.1.100
Laptop-IP: 192.168.1.101
Router-IP: 192.168.1.1
Public-IP: 213.46.64.156

PC subnet: 255.255.255.0
Laptop subnet: 255.255.255.0
Public subnet: 255.255.255.192

DNS1: 62.108.1.67
DNS2: 212.142.28.66

Product Name: E-Tech RTBR03
Website: http://www.e-tech.nu
Firmware Version: 1.26.8, Sep 05 2003

Laatst bewerkt:
Geplaatst door DENNIS90

Aha, jullie kennen elkaar heel goed. Dan rest mij alleen nog aan jullie beiden te zeggen, dat ik overbodig ben. (ha ha ha)

Oké dan,

Dennis.

3x raden hoe hij heet.

Pcies: Dennis :D

Geplaatst door h.hijma
Nou dan meteen maar al m'n gegevens (geen misbruik van maken he ;))

Het woord "misbruik" komt in mijn vocabulaire niet voor.

Bovendien vroeg ik je Public ip niet eens. Ik heb alleen je lan gegevens nodig. (ik weet dat je een grapje maakt hoor)

Ja, beste h.hijma,

Heel vreemd, dat je router geen Private ip voor je laptop genereert ondanks dat alle instellingen wel goed staan.

Wat mogelijkheden:
1) probeer een andere UTP-Kabel voor je laptop te gebruiken.
2) NIC van je laptop via apparaatbeheer verwijderen en het opnieuw te installeren.
3) Staat je router ook op DHCP ingesteld? Zo nee, dit alsnog te doen.

Dennis.

1) Ik heb de kabel doorgemeten, werkt prima.
2) NIC meerdere keren opnieuw geïnstalleerd, geen effect.
3) Router staat op dhcp ingesteld. (212.142.28.180)

Geplaatst door h.hijma
3) Router staat op dhcp ingesteld. (212.142.28.180)

Komt de aap nu uit de mouw misschien?

Wat bedoel je dan met 212.142.28.180?
Je wilt toch niet zeggen dat dit getal als ip voor je router gedefinieerd staat?

Verklaar hieromtrent wat nader svp.

Dennis.

attachment.php

Bijlagen

• router.gif
    router.gif
    6,5 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt:
ff wachten.

Een ogenblikje. Ik noem hier alvast 2 dingen die niet goed staan, namelijk het ip van je gateway en je Private ip. Volgens mij zal het op die manier voor geen meter werken.

Hoe later het wordt typ ik steeds moeizamer. Dus heb daar ff begrip voor. Ik zal zo ff mijn bericht aanvullen.

Dennis.

ps. even aanpassen: ik bedoel niet ff koffie drinken, maar even koffie zetten en dan pas drinken.

Laatst bewerkt:
voor zover ik het weet heeft dat altijd nog zo gestaan, maar eh, ik ga zp ff pitte, morgen weer vroeg op.

Voor vandaag iig bedankt voor je hulp. Morgen zien wij verder, kanjer. :p
D&M know what I mean ;) niet spottend bedoelt hoor!

Bij Internet:

"Default Gateway IP-Address" moet de waarde 192.168.1.1 hebben.
Heb je dan 213.46.64.129 zelf ingevoerd?

Bij Intranet:

Bij "Private IP Address" staat een ip van je router zelf, dit moet juist een ip zijn van één v.d. 2 computers (192.168.1.100 of 192.168.1.101)

Als ik jou was zal ik maar de minste weerstand gaan kiezen door de router helemaal te resetten en opnieuw te beginnen. En meld je bij de router opnieuw aan.

Sorry voor de zeer late respons, ben nog slaperig nu. Maar ik blijf nog wel op.

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90
Bij Internet:

"Default Gateway IP-Address" moet de waarde 192.168.1.1 hebben.
Heb je dan 213.46.64.129 zelf ingevoerd?

Bij Intranet:

Bij "Private IP Address" staat een ip van je router zelf, dit moet juist een ip zijn van één v.d. 2 computers (192.168.1.100 of 192.168.1.101)

Als ik jou was zal ik maar de minste weerstand gaan kiezen door de router helemaal te resetten en opnieuw te beginnen. En meld je bij de router opnieuw aan.

Sorry voor de zeer late respons, ben nog slaperig nu. Maar ik blijf nog wel op.

Dennis.

Dat is het ip-adres van de router zelf ja.

Geplaatst door h.hijma
het heeft 4 maanden prima gewerkt, dus dan zou het vreemd zijn als'ie nu opeens een conflict geeft, en dat moet trouwens gewoon kunnen volgens mij.

4 maanden gewerkt? Je laptop was immers teruggebracht naar Acer voor reparatie. Alles was er immers af.

Jawel, maar daarvoor werkte ook alles goed, en eergisteravond ook nog.

Ik ben er weer, zoals je kunt zien.

Geplaatst door h.hijma
Dat is het ip-adres van de router zelf ja.

Daarmee concludeer je ook dat je je router middels je browser met dat ip kunt bereiken? Ik denk van niet hoor, wel wanneer je 192.168.1.1 in je browser intypt.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan