netwerk verbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

angelawitkamp

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2003
Hoi,

Ik heb een probleem, mijn netwerk vliegt er telkens uit en dat is echt mega-irritant. Ik heb al verder op de site gelezen maar daar staat dat je SP2 voor XP moet downloaden of je tv kaart moet verwijderen. Ik heb geen tv kaart en SP2 is al geinstalleerd, dus mijn vraag wat kan het zijn. Ik heb gehoord dat het de firewall in je router kan zijn maar kun je die uitschakelen en hoe veilig is dat?? Ik hoop zo snel mogelijk op een antwoord want ik wordt er helemaal gek van

groetjes Ansj

Vertel eens om welke netwerkverbinding het gaat. Gaat het om een netwerkverbinding met een andere pc of de verbinding met internet? Wat voor een internetverbinding heb je?

netwerk

Hi,

We hebben een verbinding met internet en een netwerk met 2 andere pc's. Het is een ADSL verbinding die normaal 24/7 aan hoort te staan. De provider is Deamon.

Geplaatst door angelawitkamp
Hoi,

Ik heb een probleem, mijn netwerk vliegt er telkens uit en dat is echt mega-irritant. Ik heb al verder op de site gelezen maar daar staat dat je SP2 voor XP moet downloaden of je tv kaart moet verwijderen. Ik heb geen tv kaart en SP2 is al geinstalleerd, dus mijn vraag wat kan het zijn. Ik heb gehoord dat het de firewall in je router kan zijn maar kun je die uitschakelen en hoe veilig is dat?? Ik hoop zo snel mogelijk op een antwoord want ik wordt er helemaal gek van

groetjes Ansj

Je zou om te beginnen je firewall in SP2 uit kunnen zetten,maar niet in je router.Je zet dan de voordeur open voor iedereen die wil binnen komen.Wat voor modem heb je,en sinds wanneer heb je deze problemen ?

modem

Hoi,

We hebben en zyxel modem type prestige 600. Dit is de modem die door de provider is geleverd. Het probleem bestaat een aantal weken maar we kunnen niet bedenken of we wat hebben veranderd. Ik vroeg me af of het misschien ook spyware kon zijn die dit probleem veroorzaakt.

modem

Hoi,

We hebben en zyxel modem type prestige 600. Dit is de modem die door de provider is geleverd. Het probleem bestaat een aantal weken maar we kunnen niet bedenken of we wat hebben veranderd. Ik vroeg me af of het misschien ook spyware kon zijn die dit probleem veroorzaakt.

Wie is je provider ?
Weet je nog wel of het met SP2 probleemloos heeft gewerkt ?

provider

Hoi,

SP2 is er pas opgezet nadat de problemen zijn begonnen. de provider die we hebben is deamon.

Heb al wel eens gekeken naar de nieuwste firmware voor je modem ?

Er zijn wel capacteitsproblemen geweest (neem aan dat je niet via de KPN lijn ADSL hebt)

firmware??

Sorry maar wat is firmware en waar kan ik dat vinden of moet je dat kopen??

Groetjes

Nee,hoef je niet te kopen,je kunt naar de site gaan van de fabrikant.Zal wel even zoeken.

Kun je nog eens even onder op het modem kijken ?
Daar zit een sticker op met een exact type nr of type dit = aan type dat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan