Netwerk versterken met 2de router

• Onderwerp starter Onderwerp starter ARLX
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ARLX

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2013
Beste allemaal,

mijn vraag:
Wij hebben beneden in de meterkast de bekende ziggo (ubee) router/modem in 1.
Nu is het signaal boven niet optimaal (telefoon & tablets) laptop en computer hebben wel prima bereik. (1 tot 2 streepjes, en valt vaak weg).

Ik wil zit signaal dus versterken, en heb ik mijn kamer bedraad internet terbeschikking om daar iets aan te hangen evt.

Ik heb van mijn werk een oude router mogen meenemen dit betreft de:
Cisco-Linksys WRT320N
(het wifi van deze router heeft al een naam (van me werk) en een wachtwoord, maar deze weet ik niet, tevens staat er geen router nummer op de onderkant, wel een MAC adres, serial nummer en FCC ID.

Het nummer van de ziggorouter weet ik wel (192.168.178.1)

Hoe kan ik het beste de router zo aansluiten/instellen dat het gebruikte signaal word versterkt of indien niet anders ik vanuit mijn kamer een nieuw netwerk start.

Deze site had ik als guide, maar ik kom er niet uit omdat ik de routernummer van de Linksys router niet weet, en ik dus niet op de router site kan komen.
https://sites.google.com/site/computertip/tweederouter
Site linksys router:
http://support.linksys.com/nl-eu/support/routers/WRT320N

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben geen computer expert, maar ben er wel handig mee ;)
beschikking:
Apple & windows pc's

Laatst bewerkt:
2de router ?

Hoi,
ook wij hebben dat zelfde probleem gehad, maar ipv een 2de router hebben wij een range extender gebruikt.
Voordeel is, zo werd ik door een collega verteld, dat je geen twee IP-adressen hebt en er geen storingen ontstaan.
Nu kunnen wij probleemloos internetten op zolder en in de tuin (als het weer goed is tenminste).
Lijkt mij een betere optie, maar ja wie ben ik ?
gr.,
Ed (posco)

het is me uit eindelijk met succes gelukt!
oplossing:

Ergens op de router zit als het goed is een reset knopje. Steek de router in een stopcontact en hou 't reset knopje in tot de lampjes gaan knipperen (kan zijn dat je 'n pen oid nodig hebt voor 't indrukken).
Hierna sluit je een PC aan op ??n van de outputs van de router (dmv een standaard ethernet kabel). Ga hierna naar de router settings (192.168.1.1/192.168.168.1 meestal), log in met standaard gebruikersnaam en wachtwoord (admin/admin, admin/password, password/password, admin/leeg, leeg/admin etc.). Ga naar DHCP settings en zet DHCP uit. Confirugeer je draadloze netwerk zoals jij dit wil.

Als het goed is heeft je router op de achterkant 1 input en 4 outputs. Normaal gesproken zou de netwerkkabel die 'm met de modem verbindt in de input moeten, maar sluit 'm nu aan op de 1e output. De input kun je evt. afplakken voor duidelijkheid, deze zou leeg moeten blijven.
Je kunt nu apparaten via de router gewoon aansluiten (bijv. wat er op dit moment in de muur zit) en via draadloos internet geldt precies hetzelfde. Snelheid zou niet veel lager moeten zijn.

ip adressen moet je (als ze het zelfde zijn/dicht bijelkaar liggen) idd aanpassen, maar bij mij zaten ze op 178 en 1 dus die hebben geen last van elkaar!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan