Netwerk vertraging

Status
Niet open voor verdere reacties.

PuppyZwolle

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Laat ik het (voor ik met specificaties ga gooien) algemeen houden. 3 Laptops zijn allemaal Windows 2x7 1x8. en lopen allemaal soepel op het web. Uiteraard wil de snelheid wel eens terug lopen maar dat is te verwachten.
Maar er is een 4de. Ook win 7. Zodra deze aangaat en verbinding maakt met het net gaat voor de rest de kraan op druppelen. Deze doet dit al een hele tijd maar wordt zo onregelmatig gebruikt dat het (nog) niet in de weg stond.

Duidelijk wat er aan de hand is maar..... wat doe ik eraan?
En nee, er is geen spy of mal-ware.

De vraag dus; Is er een standaard instelling die ik niet ken die een computer voorrang toekent op een netwerk? En zo ja (ongetwijfeld eigenlijk) hoe leer ik die computer de 'Sesamstraat regel';
Samen spelen, samen delen.
Bij voorbaat hartelijke dank.

Belangrijker is welk modem/router je hebt? Welke provider enz.
Sommige providers staan een beperkt aantal verbindingen toe volgens abonnement, is het modem/router voorzien van een hotspot zoals b.v bij Ziggo/Upc? En zo ja is die hotspot geactiveerd?
Kortom de huidige netwerksituatie en info over je modem/router en bovenstaande regel geven meer inzicht over je probleem dan de info in je beginpost.
Maar er is een 4de. Ook win 7
Schakel die andere pc's een uit en ga alleen met die 4e de verbinding aan en bekijk de bandbreedte eens wat hij verbruikt.
Workshop met screenshots.
Hoe kun je zo zeker zijn dat er geen spy/malware in het spel is?

Laatst bewerkt:
Dank je voor deze tip, Mik. We hadden hem vrijwel meteen te pakken. Inderdaad stond er een stukje software (geen malware) aan ons netwerk te trekken. We hadden het al eens aangepast maar dat is blijkbaar niet blijven hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan