Netwerk via andere laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaricrime

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2010
Hallo,

Binnekort ga ik op vakantie, en heb een laptop nodig voor werk. Nu neem ik mijn eigen laptop en die van mijn ouders mee, mijn vader heeft die ook nodig. Het enige probleem is dat ik daar geen draadloze verbinding mee kan maken. Hoe kan ik deze verbinding dan krijgen. Heb deze laptop's beide nodig.

Jari

Goedenavond,

Weet niet welke aansluiting je hebt op dat notebook maar misschien een usb of een cardbus kaart staan beide hier

Je kunt me niet vertellen dat er voor die laptop van je pa geen USB/PCMCIA/CardBus/ExpressCard/MiniPCI draadloos netwerkkaartje te krijgen is voor draadloze toegang die past op die laptop. Het koppelen van 2 laptops voor het gezamenlijk gebruik van draadloos Internet op 1 van de 2 laptops vind ik een dom idee.

Mocht je het toch willen proberen (niet aanbevolen; ICS = "Internet Connection Sharing"):
Voor ICS vanuit een XP computer: link (en link)
Voor ICS vanuit een Vista computer: link
Je hebt dan een kruiskabel (ook wel cross-cable genoemd) nodig om de 2 laptops te verbinden via de bedrade aansluiting voor het delen van de draadloze verbinding die jouw pc opzet. Een normale netwerkkabel (ook wel patchkabel of 'straight-through' kabel) werkt niet bij een directe doorverbinding.

Succes, en laat ons weten welke mogelijkheid je uiteindelijk gekozen hebt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan