netwerk via experia box

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikoo

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2006
Goedenavond,
Ik heb thuis een experia box (tg789). Hierop is een oude pc via ethernet en een oude laptop draadloos aangesloten (beide windows xp) . Ik heb 2 problemen.

1. Als ik op de laptop kijk kan ik de harde schijf van de pc ‘zien’. Ook mp3 bestanden op de harde schijf van de pc kan ik op de laptop afspelen. Maar als ik een document dat gemaakt is op de laptop op de harde schijf van de pc wil opslaan krijg ik een foutmelding dat de harde schijf vol is (is niet zo) of dat deze beveiligd is. Echter heb ik de harde schijf op de pc via ‘delen en beveiligen’ opengezet.:confused:

2. Als ik omgekeerd van mijn pc op mijn laptop wil kijken dat krijg ik een popup scherm waarin ik een inlognaam en een password in moet voeren. En dat terwijl de laptop zonder inlog of password opgestart kan worden.:confused:

Weet iemand hoe dit kan?
Alvast bedankt.
Erikoo

Je zit met het probleem dat de mappen die gedeeld zijn op het netwerk alleen 'Lees rechten' hebben,
en dus geen schrijf rechten (aanpassen/opslaan)

Deze rechten moet je toevoegen aan de map, met als gebruiker: "iedereen" en alle rechten aanvinken.
op onderstaande afbeelding zie je hoe het moet met Windows 7,
met XP weet ik niet helemaal uit mijn hoofd, maar er zal een optie of knop bij staan met een tekst zoals "Geadvanceerd" of "Advanced"

o5yr11.png

Je moet de beide opties dus aanvinken om de map ook schrijf rechten te geven..
het probleem van jou punt 2 zal hem zitten in de gebruiker die nog niet is aangemaakt..
zoals ik al eerder in dit bericht zei moet je een gebruiker "Iedereen" aanmaken, zoals ook op de afbeelding te zien is.

Ik hoop dat je hier verder mee komt, Succes :thumb:

dank voor je reactie.
ik had de laptop al op deze instellingen gezet en eea nog een keer doorlopen.
vanaf de vaste pc blijft het inlogschermpje te voorschijn komen waarvan ik het wachtwoord niet weer.
vanaf de laptop kan ik nog wel een document ophalen meer ik kan nog steeds niks opslaan. er komt een melding dat de schijf vol is of schrijfbeschermd of defect.
op de pc kan ik niks instellen. als ik daar op de harde schijf ga is het
gekke dat als ik op 'delen en beveilinging' kom ik niet eens in een scherm waarin 'everyone' of 'iedereen' kan worden aangeklikt.
laat maar zitten zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan