netwerk via firewire

Status
Niet open voor verdere reacties.

LelyTekkel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Hallo faq-lui,

Kan iemand mij een simpel stappenplan geven om twee computers aan elkaar te koppelen? Ik heb een Medion van een jaar oud met XP Pro en mijn zwager (woont bij mij boven) heeft een heel recente Medion van twee weken oud met XP Home? Ik heb een Sitecom draadloze router voor internet waarop geen thuisnetwerk is ingesteld, er zitten alleen maar drie computers op met draadloze USB Sticks erin. Nu wil ik een van die drie (die van mijn zwager dus) met de mijne verbinden via een firewire kabel om een aantal bestanden over te zeten naar zijn computer. Kan dat? En kan ik daarvoor de firewirekabel van mijn digitale camera gebruiken? Please let me know okay? Ik weet dat het veel vragen zijn maar wellicht voor een faq-man of -vrouw een fluitje van niks.

Thanks alvast.

Gr.
Peter
;)

Dat lijkt me niet zo'n probleem. Maar dan wel met een andere firewirekabel dan die van je camera. Die aansluiting past namelijk niet op de andere PC. Vermoedelijk heb je een male-male kabel nodig. In je netwerkverbindingen staat al een icoon van de 1394-verbinding. Deze moet je van het juiste IP-adres voorzien, en als het goed is heb je dan een werkende verbinding.

Zodra ik vakantie heb zal ik er op terugkomen. Ben nu effe druk. Sorry. Wel heel erg bedankt voor je antwoord. Ik zal dan eerst een nieuwe Firewire kabel kopen. M. vr. gr.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan