Netwerk via router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheikeT

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2006
Is het mogelijk om een netwerk met 2 pc"s op te zetten via een router?
Ben in het bezit van een sitecom cable router router 45.

geen probleem, dat is nou juist waar een router voor bedacht is.

Dank je wel voor je antwoord, maar kun je me ook vertellen hoe ik dat moet doen, en waar ik dan op moet letten:cool:

Kun je iets specifieker zijn over het type (nummer) van je router? En welke provider heb je?

1] Om te beginnen komt je router tussen je kabel-modem en je pc's. Je router heeft 1 ingang en 4 uitgangen. In de ingang gaat het snoer naar je kabel modem, in 2 van de uitgangen gaan de snoeren naar je pc's. Welke 2 poorten je daarvoor gebruikt is niet van belang

2] Nu zul je je router "in" moeten. Ga naar start>uitvoeren en klik op [enter]. Typ in het venster dat je nu ziet "cmd" zonder aanhalingstekens en [enter]. Je krijgt nu een "dos"venster. Typ daar "ipconfig" zonder aanhalingstekens en [enter].

3] In dit "dos"venster zie je ip-adressen staan. Eén van die adressen staat achter "standaard gateway", het zal iets zijn als 192.168.1.1 . Noteer dat adres en typ dat in in de adresbalk van Internet Explorer of FireFox en [enter]

4] Als het goed is ben je nu bij het inlogscherm van je router. Het fabriekswachtwoord is wellicht admin

5] Met de gegevens van je provider en de handleiding van je router moet je nu je instellingen gaan maken om je internet op beide pc's te krijgen

Succes

Sorry dat ik zo laat reageer.

Dank je wel voor de info, het was precies wat ik zocht. :D

Hartelijk dank
:thumb:
TheikeT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan