Ik heb thuis 2 computers. Een desktop en een laptop. Beiden internetten ze via dezelfde router (belkin). De desktop via een kabel en de laptop draadloos.
Nu wou ik vandaag een netwerk tussen beiden aanleggen om bestanden te delen. Het is voor mij vooral van belang om vanop de laptop aan de bestanden op de desktop te kunnen.
In de veronderstelling dat ik de nodige hardware heb starte ik de wizard netwerk instellen op beide computers.
Op de laptop zie ik onder 'mijn netwerklocaties' niets. Als ik dan op 'zoeken naar computers in werkgroepen' klik duurt het een tijdje voor het zandlopertje weg is en daarna krijg ik de melding: "naam werkgroep is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron."
als ik op de desktop onder 'mijn netwerklocaties' kijk, dan zie ik enkel de gedeelde map van de desktop zelf. Niet van de laptop. Klik ik dan op 'zoeken naar computers in werkgroepen' zie ik twee computers, de desktop en de laptop. Dubbelklik ik dan op de laptop... krijg ik hetzelfde bericht als hierboven.
Wat doe ik verkeerd?
Verkeerde instelling?
Moet er nog iets met de router gebeuren?
Ik heb de twee mogelijkheden op deze pagina: http://support.microsoft.com/kb/318030/nl
al geprobeerd op beide computers. Helaas zonder succes.
Nu wou ik vandaag een netwerk tussen beiden aanleggen om bestanden te delen. Het is voor mij vooral van belang om vanop de laptop aan de bestanden op de desktop te kunnen.
In de veronderstelling dat ik de nodige hardware heb starte ik de wizard netwerk instellen op beide computers.
Op de laptop zie ik onder 'mijn netwerklocaties' niets. Als ik dan op 'zoeken naar computers in werkgroepen' klik duurt het een tijdje voor het zandlopertje weg is en daarna krijg ik de melding: "naam werkgroep is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron."
als ik op de desktop onder 'mijn netwerklocaties' kijk, dan zie ik enkel de gedeelde map van de desktop zelf. Niet van de laptop. Klik ik dan op 'zoeken naar computers in werkgroepen' zie ik twee computers, de desktop en de laptop. Dubbelklik ik dan op de laptop... krijg ik hetzelfde bericht als hierboven.
Wat doe ik verkeerd?
Verkeerde instelling?
Moet er nog iets met de router gebeuren?
Ik heb de twee mogelijkheden op deze pagina: http://support.microsoft.com/kb/318030/nl
al geprobeerd op beide computers. Helaas zonder succes.