netwerk via usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

atalanta

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2003
Berichten
31
Hallo,
Om te beginnen: ik ben 3\4 digibeet dus a.u.b. eventuele antwoorden simpel houden.
Ik heb een laptop met XP home ZONDER netwerkkaart en een PC met XP home met ethernetkaart. De Pc heeft verbinding met internet via een analoge telefoonlijn en een ADSL modem.Deze twee wil ik graag aan elkaar binden. Directe kabelverbinding (met nulmodum) lukt niet omdat de laptop geen kaart heeft. Op advies van anderen (o.a. van deze site) heb ik een USB-USB adapter gekocht.Ondanks dagen knoeien ben ik echter nog steeds geen stap verder.Bij de adapter kreeg ik alleen een cd-rom met drivers. Geen gebruiksaanwijzing od iets dergelijks.Heeft iemand een stapsgewijze gebruiksaanwijzing hervoor beschikbaar of ben ik met iets onmogelijks bezig ? B.v.d. Jan.
 
Voor een nulmodem kabel heb je geen extra kaart nodig dit kan via je com poort achter op de pc.
je hebt een usb kabel gekocht is dit een data kabel?

Maar wat ik interesant vind is welk merk en type laptop heb jij.
Ik vind het namelijk raar dat er geen netwerk aansluiting op zit. Of is het al een oud beestje.
 
Hi, het is een Packard Bell Easy Note van nog geen drie jaar oud. Oorspronkelijk met Win Me en eigen software van Packard Bell. Nadat ik een nieuwe en grotere HD had geinstalleerd gelijk Win XP eropgezet. De kabel is een originele datakabel. Zg. nulmodem. Bij het opzetten van een directe kabelverbinding zoeken beide computers zich wezenloos,maar de andere wordt niet gevonden.Hierbij een foto van de Usb adapter.Misschien zegt dat je iets. Gr.Jan.
 
kun je het type nog even geven dat mis ik namelijk nog om te zoeken op de site van packard bell.
 
Dan heb jij er ook een netwerkkaart inzitten.
Als je de achterkant bekijkt dan zit er 1 breede aansluiting, is voor je printer. Links naast deze aansluiting zit jouw netwerk aansluiting, dit lijkt op het stekkertje van een modem maar is groter.
Hier kun je een utp kabel insteken en het andere eind in jouw router/modem.
Als jouw router 4 van deze aansluitingen heeft dan kun je deze kabel er zo inprikken.
Heeft jouw modem maar 1 aansluiting die naar jouw normale pc gaat dan kun je er een hub of switch tussen zetten. Ik zou dan voor een switch kiezen.
Ook een mogelijkheid is om in je normele pc een extra netwerkkaart te zetten en dan de internet verbinding op delen zetten. Als je dit doet dan heb je een crosscabel nodig.
 
Jammer nou, alleen een aansluiting voor een telefoonstekkertje.Daarmee internette ik via telefoonlijn. Wel compoort en 2 USB en natuurlijk printerpoort. Die tweede oplossing is me te ingewikkeld.Ik heb een usb adsl modem.
In ieder geval bedankt voor de moeite. Moet nu eten en daarna een verjaardag. Morgen verder. Groetjes.
 
Eet smakelijk, fijne verjaardag en niet tot morgen.
Dan ga ik even op bezoek bij mijn broertje in ierland.
Maar er zijn helpers genoeg hoor.
 
netwerk

Puppie'
Ik hoop dat je een goede reis heb gehad. Mijn probleem is opgelost. Een USB data link kabel van 13,95 Euro en een kind kan de was doen. Bedankt !!!:thumb:
 
atalanta,

Mooi dat het probleem is opgelost.
Ja de reis heen en terug naar ierland is goed verlopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan