netwerk via "vnc" remote desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

just_dope

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2004
hallo,

Ik heb thuis een netwerk (speedtouch 716) met 3 computers (medion xp server, macbook pro 10,5, xp laptop) op gezet. dit gaat op zich erg goed, ik kan via mijn xp laptop en via mijn macbook in de gedeelde bestanden komen van mijn server, dit allemaal zonder problemen.

Alleen heb ik nu via vnc remote desktop, met de viewers op de laptops en de server op de server, een probleem met de server. Ik kom er in dat is allemaal geen probleem maar als ik een applicatie start, dan gooit mijn server zijn draadloos netwerk er uit (dit kan ik zien door in de modem te kijken welke apparaten er verbonden zijn.

Nu weet ik dat medion geen geweldige kwaliteit is maar vraag me toch af of dit software matig op te lossen is.. zodat ik geen dure dingen hoef aan te schaven en andere leuke dingen met mijn geld kan doen..

bij voorbaat dank,
Bob

Kijk op je server of naast de draadloze netwerkverbinding er misschien nog meer netwerkverbindingen staan. Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Schakel die andere netwerkverbindingen dan uit, door er op te rechtsklikken en te kiezen voor Uitschakelen.

Succes,

Tijs.

dat heb ik nu geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan.

Ik heb bij device management gekeken nadat het netwerk het niet meer deed, en daar stond dat de de drivers niet geïnstalleerd waren, terwijl als het netwerk het wel doet er geen probleem is..

als ik het netwerk wil herstellen dan loopt mijn pc vast (dit is nadat mijn netwerk het niet meer doet), dit is ook het geval als ik het apparaat wil verwijderen (om opnieuw te installeren).

ik snap er echt helemaal niks meer van :D

Als je het aandurft: Als je draadloze netwerkkaart van je 'server' een Intel Pro/Wireless is, dan hier een andere/betere driver ophalen dan ze bij Medion te bieden hebben.

Maak wel eerst een herstelpunt (Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe), zodat je terug kunt naar de oude drivers via het terugzetten maar je gemaakte herstelpunt als de Intel driversoftware niet blijkt te werken.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan