Netwerk Vista XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krist

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2002
Berichten
345
Heb een laptop geconfigureerd om in een bestaand netwerk te plaatsen.

Alles verliep ok. Maar nu zie ik de gedeelde mappen van andere pc's niet. De XP pc's zien de laptop staan in netwerklocaties. De vista pc ziet enkel zichzelf. Hij geraakt wel op internet.
De Vista kan wel pingen naar de XP pc's.

Hoe krijg ik die gedeelde mappen te zien?
 
Hoi,

Op de xp-pc's moet je een patch van Microsoft downloaden en installeren:

http://support.microsoft.com/kb/922120

Let Op:

Nadat je dit hebt geïnstalleerd op de xp-pc's is mijn ervaring dat het pas werkt als je alles eerst herstart:

- alle pc's en notebooks uit.
- router uit
- eerst router aan en wachten tot deze volledig on-line is
- hierna de xp-pc's aan en tenslotte de Vista computer
 
binnen vista moet je eerst de netwerkomgeving functionaliteit aanzetten, dit is uitgeschakeld ter extra beveiliging. Het aanzetten van de netwerkfunctionaliteit doe je in het netwerkcentrum van het configuratiescherm.:thumb:
 
Is opgelost, ...

Alles was goed ingesteld. Maar elkaar zien was er niet bij. Pingen wel.

Uiteindelijk eens geprobeerd via cmd, \\IP-adres (naam pc lukte niet) en hop daar verscheen de XP computer in het netwerk. Heb dan een snelkoppeling geplaatst en zo kunnen de gedeelde mappen gebruikt worden.
Echt normaal is dit nog niet maar het is werkbaar.

groeten
 
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem als Krist. Heb de updates op de XP-computers geinstalleerd, herstart zoals beschreven, maar nog steeds zijn de XP-computers niet zichtbaar op mijn Vista Notebook. En andersom geldt nog steeds dat ik geen toegang krijg tot de Vista Notebook vanaf de XP-computers.

Misschien doe ik iets verkeerd in het herstart-proces na installatie van de updates? Met "router uit" bedoel je gewoon het ontkoppelen van de stroom > even wachten > en weer aansluiten? Dat is wat ik heb gedaan. Of moet ik echt resetten?

Ook heb ik in Vista in de netwerkomgeving functionaliteit aangezet.

Krist zegt in zijn laatste post dat hij cmd wel toegang kreeg tot zijn XP-computers, ook dit heb ik geprobeerd, ik deed dus het volgende:

START>in het vakje Zoekopdracht starten typte ik CMD> kreeg ik dat DOS schermpje, typte ik \\xxx.xxx.x.xxx (IP-adres)

Ik kreeg echter de volgende foutmelding:
"De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist"

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe (misschien iets qua typen in cmd?) of mij anders vertellen hoe ik gedeelde mappen kan gebruiken tussen Vista Notebook en XP-computers?

Bij voorbaat dank!
 
Shares?

Heb je al op je Vista machine een map geshared en daarop "Everyone" (in nederlandse versies Iedereen) rechten op die share gegeven (minimaal lezen/read)? Het is namelijk zo dat je bij zowel een XP als een Vista machine, eerst een share moet hebben om verbinding te kunnen maken met die machine.
 
Hoi,
Heb gedaan wat je zei, maar geen resultaat. Nadat ik alles goed heb ingesteld en op DELEN klik, is ie even bezig, maar vervolgens krijg ik de melding "Kan niet delen"

Ben een beetje radeloos :p

Misschien gewoon het netwerk helemaal opnieuw opzetten of heeft dat geen zin? Want de internetverbinding werkt dus wel gewoon uitstekend, alleen het bestanden delen gaat niet.

BVD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan