Netwerk vol?

Status
Niet open voor verdere reacties.

EpkeZonderhand

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2013
Beste,

Bij een kennis van mij zijn er wat problemen met het internet/netwerk. Er kunnen maar maximaal 4 computers/laptops/telefoons op het modem. Als er dan een vijfde aanmeldt dan zit nummer 1 zonder internet. Er is wel een verbinding maar "beperkte verbindingsmogelijkheden'.
Probleem oplosser van Windows zegt dat de verbinding tussen de computer en de router/modem defect is. Daar had ik dus ook niet zoveel aan.

Uiteindelijk maar een router achter de router/modem gezet en die IP-Adressen uit laten delen. Dat leek allemaal goed te gaan, maar na 2 dagen begon hetzelfde probleem weer. Ik heb inmiddels een nieuw modem besteld voor hun (FritzBox) maar ik begin te twijfelen of het probleem echt in het modem/router ligt.
Ik kan die fout echter nergens vinden, alle draadloze apparaten krijgen een automatisch adres toegewezen.
Misschien weten jullie wat?

Alvast bedankt!

Ooit aan gedacht 'm te resetten (kleine gaatje achterin) Kan best helpen. Kan ook zijn dat je (in windows 7) ff moet aanvinken: ''Verbinding maken, zelfs wanneer het netwerk zijn naam SSID niet uitzendt''.

En die tweede optie? ''Verbinding maken, zelfs wanneer het netwerk zijn naam SSID niet uitzendt''.

Nee die heb ik nog niet geprobeerd. Zal ik zsm doen. (Sorry was ik net in reactie vergeten)

1/welke modem en/of modemrouters staan er nu geïnstalleerd waar het probleem zich mee voordoet, merk en exacte type?
2/bij welke internet provider zit je en met welk abonnement?
3/wat is het resultaat van een ipconfig van de pc/laptop nadat die eruit vliegt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan