Netwerk vraagt om wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric_Daleboudt

Kascommissielid
Lid geworden
6 aug 2001
Berichten
3.894
Ik heb een netwerk met Win2K computers.

Nu wil ik daar een 98 PC aan hangen, maar dat lukt niet.

Ik kan wel mijn 98 machine vanuit 2K benaderen en 2K zegt dan dat het een 95 Workstation is.

Als ik vanuit de 98 PC een van de 2K machines wil benaderen, zegt 98 dat ik een wachtwoord moet opgeven.

Kan ik dat bij 2K instellen of hoe kom ik daar achter.

Alvast bedankt,

Eric.
 
Heb je een server met domaincontroller ? of gewoon 3 werkstations ?
Is het alleen een wachtwoord, of ook een gebruikersnaam, als het zowel gebruikersnaam als wachtwoord is probeer dan eens een gebruikers account van de pc waar je bij wilt.

Let wel, als je win 2000 pc's NTFS geformat zijn kan je met win 98 niet de content van deze schijven lezen.
 
@ GForze

Het zijn losse werkstations en C: is FAT32, want ik heb dual boot.

Maar waarom vraagt Win2K aan de 98 machine om een wachtwoord, bij onderling verkeer (tussen twee 2K PC's) vraagt hij dat niet.

Om in de 98 machine te komen moet ik inderdaad gebruiker en wachtwoord opgeven.

Andersom zegt hij dacht ik dat hij een wachtwoord moet hebben om deze server te benaderen, maar het is een workstation.

Alvast bedankt,

Eric.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door GForze


Let wel, als je win 2000 pc's NTFS geformat zijn kan je met win 98 niet de content van deze schijven lezen.

In een netwerk geldt dat dus niet

Eric,

Zet het gastaccount eens aan op de w2k machines en probeer het opnieuw
 
Eens met M@rio:

Het makkelijkste is om op de xp-machine het account van w98 machine ook te installaren.
En misschien andersom ook.
Dan kun je ongehinderd over je netwerk surfen.

Mijn pc's hebben het volgende:
pc1: w2000 ntfs
pc2: xp ntfs en w98 fat32

Ik kan ongehinderd over alle partities surfen vanmaf elke pc. (er staan er hier 5)
 
@Paul-RT

Heb het account van 98 ook op 2K gezet en nu kan ik de 2K machine benaderen.

Heb toch nog vragen.

Op de 2K machines zijn de drives gedeeld maar ik zie er geen handje onder, klopt dat ?

Kan bij Bladeren (Browse) de gedeelde printer niet zien. Als ik de share-naam opgeef doet hij het echter wel!
Enig idee waarom hij de JetSuite Fax op poort "Nul" wel en de LaserJet 3150 op poort "LPT1" niet ziet ?

Alvast bedankt,

Eric.
 
Laatst bewerkt:
Laatste vraag (zie onder)

Wie kan er nog eens op mijn laatste vraag reageren.

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan