Netwerk wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lukev3

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hallo,

Ik heb 3 computers die ik wil opnemen in een netwerk. 1 van de computers vraagt om een wachtwoord als ik met een andere computer toegang wil op het netwerk. Maar ik heb nooit een wachtwoord ingesteld.

Wat moet ik nu doen, een leeg veld bij het wachtwoord levert ook niks op :confused:

Groeten Luke

Het werkt het makkelijkste als je op alle pc's alle accounts aanmaakt. Met- of zonder password.

start / uitvoeren / control userpasswords2

Vinkje plaatsen, nu kun je gegevens wijzigen en accounts toevoegen.
Voeg alle accounts toe van de pc's binnen je netwerk.

Vinkje weghalen! Dan vraagt ie bij starten niet om wachtwoord.
LET OP: bij toepassen 1-malig de inlognaam (en eventueel password) invullen waar DIE PC voortaan mee moet starten.
Doe je dit niet, dan kunnen er grote problemen ontstaan bij het inloggen na een herstart.

Aanrader: Schrijf de inlognamen en passwords ergens op. Gegevens bewaren incl. hoofdletters / leestekens.
Gaat het ooit een keer fout, dan heb je die gegevens tenminste bij de hand. ;)

Klik nu op "Geavanceerd", en in volgende window nogmaals "Geavanceerd".
Klik nu op "Gebruikers".
Klik de 1e gebruiker dubbel, en vink aan "Wachtwoord verloopt nooit". (en eventueel andere opties)
Doe dit voor elke gebruiker afzonderlijk.

Het bovenstaande verhaal herhaal je bij elke pc.

Als het goed is verlopen, heb je nu op alle pc's binnen je eigen netwerk volledig toegang, zonder wachtwoorden.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je hulp Paul maar dit heeft mijn probleem nog niet opgelost:confused:

control userpasswords2 had ik zowiezo al veranderd op alle computers maar de instelling dat het wachtwoord niet verloopt heeft niks opgeleverd.

Ik hoop dat er nog een andere oplossing is :rolleyes:

Groeten Luke

Op een netwerk: alle pc's dezelfde werkgroepnaam (niet perse verplicht, wel makkelijk).
Alle pc's een verschillende computernaam. (wel verplicht)

Deze computernamen hoeven niet dezelfde te zijn als de gebruikersnaam, maar is wel handig.

Op alle pc's alle gebruikersnamen toevoegen.
Na een herstart zou je ongemoeid toegang moeten hebben op al je pc's.

"Wachtwoord verloopt nooit" is om ervoor te zorgen dat het wachtwoord niet vervallen is na een maand of 2.
Normaal zou je het dan moeten vervangen.

Vertel eens iets meer over hoe je netwerk is opgezet?
Windows versies, router, firewall, bekabeling, mappen gedeekd ......enz.

Computers: 1x Dell Dimension 8200, 2x HP Vectra 800Mhz

Allemaal met Winxp Prof op een netwerk met een Edimax Router. De 2 Hp's hebben moeiteloos verbinding met elkaar maar zodra je bestanden van de Dell wil halen vraagt de Dell om een gebruikersnaam en wachtwoord :confused:

Op alle 3 de computers heb ik de mijn documenten mappen gedeeld en 1 printer.

Hoop dat je hier wat mee kan...

Ik heb het opgelost!

Ik heb op de Dell computer het wachtwoord tijdelijk ingesteld (toen wist ik het ww dus wel) daarna kon ik dus inloggen met beide computers op de Dell. En daarna heb ik het wachtwoord weer uitgezet en nu doet ie het wel!

Bedankt voor de hulp!

Groeten Luke

Ok dan. :thumb:
Want anders gaan we gewoon nog even door...... :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan