Netwerk werkt, internet niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblstierop

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Ik kijk tegen een probleem aan: al jaren verbind ik mijn computers (met daarop Win XP Pro), middels een crosscable met elkaar. Netwerkwizardje draaien, klaar.
Nu had ik afgelopen week behoorlijk wat problemen met mijn computer, dus alles opnieuw erop gezet (zowel OS als alle andere progjes). Het probleem dat ik wilde verhelpen, is inmiddels opgelost, maar ik kreeg tegelijkertijd problemen met mijn netwerk.
Op de eerste plaats bleek mijn lan verbinding "beperkte rechten" te hebben. Na veel geklooi ook die melding weg gekregen. Om een lang verhaal kort te maken: op mijn tweede computer (die via cross cable LAN is verbonden met mijn hoofdstation, die via LAN is verbonden met internet) kan ik niet op het internet komen. Verderlukt alles, ik kan mappen delen, bestanden inzien, heel mooi allemaal, maar internet is er niet bij.
Suggesties?

op mijn tweede computer (die via cross cable LAN is verbonden met mijn hoofdstation, die via LAN is verbonden met internet) kan ik niet op het internet komen.

dit probleem heb ik ook gehad.

zal je 2 screenshots geven
deze:

[modedit]Er kunnen ook 2 bijlagen in 1 bericht. Dit voor deze keer voor je aangepast[/edit]

Laatst bewerkt:
Ik heb deze inmiddels aangevinkt op mijn internetverbinding (bij de verbinding op de clientcomputer kon ik niet bij deze instellingen komen, net als de verbinding van de host naar de client....ben ik helder genoeg? :D), maar helaas werkt het nog steeds niet.
Aangezien ik nog nooit problemen heb gehad en ook deze instellingen nooit heb gewijzigd, had ik ook niet gedacht dat het meteen zou werken. Andere suggesties?

Ps. als ik logisch nadenk: ik heb beide computers geheel opnieuw geinstalleerd. Zou het een hardwareprobleem zijn? Aan de andere kant, het delen van mappen lukt wel....

Heb je automatisch ip aanstaan of heb je het handmatig ingevult?

Ik heb deze inmiddels aangevinkt op mijn internetverbinding (bij de verbinding op de clientcomputer kon ik niet bij deze instellingen komen, net als de verbinding van de host naar de client....ben ik helder genoeg? :D), maar helaas werkt het nog steeds niet.
Aangezien ik nog nooit problemen heb gehad en ook deze instellingen nooit heb gewijzigd, had ik ook niet gedacht dat het meteen zou werken. Andere suggesties?

Ps. als ik logisch nadenk: ik heb beide computers geheel opnieuw geinstalleerd. Zou het een hardwareprobleem zijn? Aan de andere kant, het delen van mappen lukt wel....

nee, je hebt het goed gedaan maar.... je zult bij beide pc's de verbinding moeten vernieuwen zodat idd de cliënt van de host een goed ip krijgt

suc6

Ik heb de verbindingen vernieuwd door middel van de knop "herstellen", dit helpt echter ook niet.

Verder heb ik mijn internetverbinding (host) automatisch laten toekennen, wat overigens ook niet anders kan dacht ik. De andere verbinding heb ik laten maken door de wizard en staat nu op "handmatig". Het netwerkadres daar is geloof ik een gewoon standaard intranet ip (192.168.0.1)

Noch immer kein Internet.... (op de client dan he, want de host doet het gewoon wel)

Even voor mijn beeldvorming... Je hebt problemen met de pc('s) die handmatig is/zijn ingesteld?

Ik zal de beeldvorming wat duidelijker proberen te maken.
Mijn netwerk staat als volgt:

Internet ---lan verbinding--- Host ---lan verbinding--- Client

Ik heb problemen met de verbindiung tussen host en client. In de netwerklocaties heb ik het volgende gevonden:

Op de host:

- Lan verbinding 1 (naar internet)
* Verbonden, gedeeld
* Door DHCP toegekend
* IP-adres: 83.81.***.* (voor de privacy de laatste 4 weggelaten)
* Subnetmasker: 255.255.248.0
* Standaardgateway: 83.81.***.* (de laatste 4 cijfers zijn anders dan van het IP adres)

- Lan verbinding 2 (naar client) --> mappen delen werkt wel, internet op de client niet
* Verbonden
* Handmatig geconfigureerd
* IP-adres: 192.168.0.1
* Subnetmasker: 255.255.255.0
* Standaardgateway:

Op de client:

- Lan verbinding (naar host) --> mappen delen werkt wel, maar internet op de client niet
* Verbonden
* Door DHCP toegekend
* IP-adres: 192.168.0.08
* Subnetmasker: 255.255.255.0
* Standaardgateway: 192.168.0.1

192.168.0.1

Ik heb me ooit proberen te verdiepen in netwerken, maar DNS, DHCP etc is toch wat te hoog gegrepen voor me voor een zelfstudie :p

Ik heb hier zelf ook eens problemen mee gehad maar weet niet meer exact hoe ik dit opgelost had.

Zet de DNS eens op de ip van je internet, dus 83.81.****

Bij je TCP/IP instellingen onder de instellingen van de ip, gateway , etc.

Mag ik vragen waarom je trouwens je client ook niet direct op je modem hebt aangesloten?

Welke heb je als gateway gebruikt:
* IP-adres: 83.81.***.* (voor de privacy de laatste 4 weggelaten)
* Subnetmasker: 255.255.248.0
* Standaardgateway: 83.81.***.* (de laatste 4 cijfers zijn anders dan van het IP adres)

de ip adres of de standaard gateway?

Bij ip adres van client staat 0.08, doe eens 0.8, staat ook even wat netter :)

Hehe, dit is te technisch: ik heb nooit zelf een of meerdere IP-adressen ingevuld. Verder kan ik mijn client niet meteen op het net aansluiten, aangezien ik een kabelmodem heb die ik met een UTP kabel aan mijn host heb gehaakt (zit dus geen router oid tussen)

Edit, dus ook geen bridge

Laatst bewerkt:
Ok, hopelijk heb je de engelse versie van windows want ik leg het wel in de engelse versie uit:

1. Ga naar start
2: Ga naar settings
3. ga naar network connections

Selecteer d.m.v. ctrl ingedrukt te houden de 1e en de 2e netwerkkaart

als ze geselecteerd zijn ga je bovenin naar Advanced en kies je voor Bridge connections

Zet dan je DNS op de client weer op de ip van de host (192.168.0.1)

probeer dit eens?

Heb NL versie, maar mijn Engels is up to date.
Sneller was rechtsklikken en dan bridge connections :p

De reactie van windows: "U moet ten minste twee LAN- of hogesnelheids-Internet-verbindingen selecteren die niet door de Internet-verbiding delen worden gebruikt als u een netwerkbrug wilt maken"

Hm die ken ik nog niet :D
Je hebt wel de goede netwerkverbindingen op de host geselecteerd, dus de netwerkverbinding naar de modem en de netwerkverbinding naar de client?

Probeer toch eens via Geadvanceerd en dan bridge verbindingen (of iets dergelijks).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan