Netwerk werkt, internet niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm bijzonder, want ik weet nog dat ik het via die bridge had weten te fixen... Kom er ook verder niks van tegen op internet over jou foutmelding.. Maar ik heb ook 2 verbindingen, maar hij laat in mijn xp ook 1394 connection zien, en Internet connection apart., dus ik heb er 4 met 2 kaarten :)

Ik weet het ook niet meer. Ik ben nu al drie dagen bezig met instellingen. Ik denk dat ik het maar gewoon opgeef...

Zet alles eens op automatisch op de host en bridge dan nog eens... die bridge moet je kunnen maken hoor ik kan het hier zonder enkele problemen, maar heb hier wel alles op automatisch staan.

Wederom niets. Sterker nog, als ik alles op automatisch zet, dan ben ik nog veel dichter terug bij af, aangezien ik dan weer de "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" melding krijg. Bridge maken kan evenmin :(:(:(

Raar dat je geen bridge kan maken, moet toch kunnen... je zit met XP?

doe dit eens:

1. Dubbelklik in het Configuratiescherm op Netwerkverbindingen.
2. Selecteer onder Breedband de PPPoE-verbinding die u wilt delen en klik vervolgens op Instellingen van deze verbinding wijzigen onder Netwerktaken.
3. Schakel op het tabblad Geavanceerd het selectievakje Andere netwerkgebruikers mogen via de Internet-verbinding van deze computer verbinding maken in.
4. PPPoE-verbindingen werken op ongeveer dezelfde manier als inbelnetwerkverbindingen. U kunt desgewenst instellen dat de verbinding automatisch wordt gekozen wanneer een andere computer in het netwerk verbinding met het Internet wil maken. Schakel het selectievakje Een inbelverbinding maken als een computer in het netwerk verbinding met het Internet probeert te maken in om dit in te stellen.
5. Schakel het selectievakje Andere netwerkgebruikers mogen de gedeelde Internet-verbinding beheren of uitschakelen in als u andere netwerkgebruikers de mogelijkheid wilt geven om de gedeelde Internet-verbinding in of uit te schakelen.
6. Selecteer onder Internet-verbinding delen in Verbinding via thuisnetwerk de LAN-verbinding tussen de computer waarvan de PPPoE-Internet-verbinding wordt gedeeld en de andere computers in het netwerk.

Bron: Microsoft.com

En bridge dan nog eens..

Simpelere variant:

1. Open het Configuratiescherm en dubbelklik op Netwerk- en inbelverbindingen.
2. Klik met de rechtermuisknop op de verbinding die u wilt delen en klik op Eigenschappen.
3. Open het tabblad Delen en schakel het selectievakje Internet-verbinding delen voor deze verbinding in.
4. Als het bij de verbinding die u deelt, om een inbelverbinding gaat en u automatisch de verbinding wilt kiezen wanneer een andere computer in uw thuisnetwerk externe bronnen probeert te gebruiken, schakelt u het selectievakje Bellen op verzoek inschakelen in.

Bron:Microsoft.com

Hm in mijn laptop staat het anders dan volgens de microsoft site

1. rechtermuis op je internet netwerkverbinding
2. tabblad advanced
3. onder internet connection sharing vink je alles aan

Laatst bewerkt:
Ik snap punt 6 van je eerste post niet. De rest stond allemaal al zo en we weten welk bridge resultaat dat oplevert.

Ik snap het niet, want ik heb nog nooit zo moeilijk moeten doen om een verbinding tot stand te brengen.....

En mijn internet (op de host) is nu gruwelijk traag geworden

Ik denk dat ik gewoon nog eenmaal mijn XP er in zijn geheel nieuw opzet, want dit lijkt op gaten met gaten vullen.....:(

Laatst bewerkt:
Hm... raar allemaal... vooral ook dat die bridge niet tot stand wil komen... Ik ben even ten einde raad, sorry.

In ieder geval bedankt. Ik ga XP er opnieuw opgooien (de derde keer deze week...grrrr)
Leve computers :p

Nou, het is gelukt hoor. Na drie dagen bloed, zweet en tranen, werkt het dan nu toch.

Waar zat 'm nou de fout? Eigenlijk heel simpel (zoals altijd met dit soort dingen):

De firewall!!! (***)

Ik had voorheen McAfee Firewall in gebruik, die liet automatisch "vriendelijke" verbindingen toe. Aangezien McAfee zuigt wat betreft de rest van de producten, had ik besloten deze maar niet meer te installeren en te kiezen voor Zonelabs. Deze bleek dus zonder meldingen de hele boel naar het internet te blokkeren. Aangezien ik nieuw ben wat betreft zonelabs, heb ik maar gekozen om deze er weer af te knikkeren en voor de McAfee firewall te gaan: alles werkt nu!

Voor iedereen die het geprobeerd heeft: bedankt voor de moeite!!!

Heheh, ja het probleem zit soms in een klein hoekje... fijn dat alles weer werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan