netwerk werkt, maar hoe kom je op internet op beide pcs?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mbs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
alles opnieuw gedaan, en zie bij adsl-eigenschappen nog steeds niet 'verbinding via thuisnetwerk etc'.
pc1 wil ook nog steeds niet op internet.
wat nu?
ga nu even de hond uitlaten, ben straks weer terug.

Je tcp instellingen op je host computer kan je laten staan , meestal is dat 192.168.0.1

Meestal heb je op je client dan 192.168.0.2 staan
Normaal zou je dan ook internet kunnen delen.

Zet nu is bij de client het ip adres op automatisch en probeer dan nog is verbinding te maken.
( uiteraard wel met je host computer aan !!! )

Ook moet bij de lan instellingen niks aan staan en zoals boven al is beschreven moet er geen verbinding maken zijn aangevinkt.

groeten Barney

jullie zeggen nooit iets over een netwerkbrug. die aangemaakt is door de wizard. ok niet in die handleiding die me werd aangeraden. wat moet ik dan daarmee? even alles op een rijtje
op mijn host pc heb ik het volgende staan bij 'netwerkverbindingen:
1. inbelverbinding (dat is de adsl-verbinding); tcp/ip = adres van modem, dns-adressen zijn die van planet. er staat ook een vinkje voor client voor microsoftnetwerken omdat als k dat weghaal hij niet op internet wil.
2. een netwerkbrug (gemaakt door dewizard): bij eigenschappen staat onder algemeen een vinkje bij lanverbinding en 1394-verbinding. daaronder staan vinkjes bij client voor microsoftnetwerken, bestandsenprinterdeling etc, qos-pakketplanner, en tcp/ip. tcp/ip is ingesteld op: 192.168.0.1; subnetmask op 255.255.255.0; stdgateway op 192.168.0.1 en de dns-adressen van planet zijn ingevuld.
3. een lan-verbinding waar ik bij eigenschappen niks mee kan (geedt alleen tabblad algemeen en verifictie) en
4. 1394-verbinding die idem doet als de lanverbinding

op mijn clientpc:
1. een internetgateway die verwijst naar de adsl-verbinding op de host. heeft alleen een tabblad algemeen.
2. een lanverbinding met vinkjes bij client voor microsoftnetwerken, bestandsenprinterdeling etc, tcp/ip. tcp/ip is ingesteld op: 192.168.0.2; subnetmask op 255.255.255.0; stdgateway op 192.168.0.1 en de dns-adressen van planet zijn ingevuld.
de client ziet ook de adsl-verbinding, er staat zelfs een icoontje in de taabalk. mar als ik naar explorer ga kan hij de pagina niet vinden...

?
snappen jullie het nu?

:8-0:

Hoi
Draai eens op de client de wizzard internet verbinding maken en geef dan eens aan verbinden via lanverbinding,misschien helpt dat

Groeten Ed

nee hoor helpt ook niet. hij zegt dat de lanverbinding goed werkt.

het blijft wel stil....
weten jullie het ook niet meer?

:)

Ik zou inderdaad niet meer weten wat je nog kan doen. Helaas.

Hallo allemaal.

Ik zou de netwerkbrug er uit gooien. Want die is alleen nodig als je via meerdere netwerkkaarten, de internet verbinding wilt verdelen.

Ook hoort de 1394 verbinding hier niet aan gekoppeld te worden, want dat is de firewire aansluiting op je pc. En die is dus ook niet geschikt voor netwerken.

Dus haal de netwerkbrug weg, daardoor verdwijnt ook de lan verbinding waar je niets aan kunt instellen.
Klik met de rechtermuistoets op de internetverbinding, en kies eigenschappen. Zet het vinkje aan bij internet verbinding delen.

Dan zou het gewoon moeten werken.

Groetjes Erik Rothuis

netwerkbrug uitgeschakeld; internet delen stond al aan, en nee hoor, nog steeds niks.
heb nu overal de DNS-adressen ingevuld, maar dat helpt ook niet.
pc1 ziet de verbinding dus wel, heeft ook het icoontje, wil alleen niet het internet op. bestand en printerdeling gaat prima, maar waarom niet internetten??
moet ik het maar opgeven?
:confused:

Hallo mbs.

Kijk eens even in de eigenschappen van de netwerkkaart die verbonden is met de client pc. Hierin mogen geen dns en/of gateway adressen staan.

Groetjes Erik Rothuis

nee hoor.

situatie is nu als volgt:
op host:
1. adsl-verbinding met gedeeld internet; bij tcp/ip alles automatisch (dus niks ingevuld). vinkje bij client, QoS, TCP/IP en bestandsdelen
2. Lanverbinding:geen vinkje bij client, wel vinkje bij de rest. bij tcp/ip: ipadres 192.168.0.10 en subnetmasker 255.255.255.0
3 netwerkbrug uitgeschakeld (wel nog in grijs aanwezig)
4. 1394-verbinding die dus de firewire is en er niks mee te maken heeft.

op client:
1 lanverbinding: vinkej bij client, tc/ip en bestandsdelen; tcp/ip: ip-adres 192.168.0.2, subnetmask 255.255.255.0

de client is nu wel de verbinding met internet kwijt, die er wel steeds was. dat lijkt mij geen vooruitgang, maar output is hetzelfe: hij doet niks.
???????

Ehm probeer eens heel iets anders.
Zorg dat je HOST pc ip nr. 192.168.0.1 heeft
en je client ip nr.: 192.168.0.2 krijgt.
Download op analogx het programma proxy.
Dit is een gratis transparante proxy server.

link:

http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm

installeer dit vervolgens en dan op de client pc als gateway nr. 192.168.0.1 installeren.
Volgens mij zou e.e.a dan moeten werken.

succes.

vandaag geen tijd, maar ga ik morgen zeker proberen!
dank !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan