jullie zeggen nooit iets over een netwerkbrug. die aangemaakt is door de wizard. ok niet in die handleiding die me werd aangeraden. wat moet ik dan daarmee? even alles op een rijtje
op mijn host pc heb ik het volgende staan bij 'netwerkverbindingen:
1. inbelverbinding (dat is de adsl-verbinding); tcp/ip = adres van modem, dns-adressen zijn die van planet. er staat ook een vinkje voor client voor microsoftnetwerken omdat als k dat weghaal hij niet op internet wil.
2. een netwerkbrug (gemaakt door dewizard): bij eigenschappen staat onder algemeen een vinkje bij lanverbinding en 1394-verbinding. daaronder staan vinkjes bij client voor microsoftnetwerken, bestandsenprinterdeling etc, qos-pakketplanner, en tcp/ip. tcp/ip is ingesteld op: 192.168.0.1; subnetmask op 255.255.255.0; stdgateway op 192.168.0.1 en de dns-adressen van planet zijn ingevuld.
3. een lan-verbinding waar ik bij eigenschappen niks mee kan (geedt alleen tabblad algemeen en verifictie) en
4. 1394-verbinding die idem doet als de lanverbinding
op mijn clientpc:
1. een internetgateway die verwijst naar de adsl-verbinding op de host. heeft alleen een tabblad algemeen.
2. een lanverbinding met vinkjes bij client voor microsoftnetwerken, bestandsenprinterdeling etc, tcp/ip. tcp/ip is ingesteld op: 192.168.0.2; subnetmask op 255.255.255.0; stdgateway op 192.168.0.1 en de dns-adressen van planet zijn ingevuld.
de client ziet ook de adsl-verbinding, er staat zelfs een icoontje in de taabalk. mar als ik naar explorer ga kan hij de pagina niet vinden...
?
snappen jullie het nu?
:8-0: