Netwerk werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnmetprolemen

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2001
Berichten
43
Hai,
Ik heb twee pc's met win xp en eentje met win 98.
ook gebruik ik een router (sitecom) en adsl (mxstream)
Nu wil ik deze pc's via mijn router met elkaar verbinden,
op mijn pc staat internet op de andere pc's is dit niet nodig.
Nu werken de twee pc's met win xp wel goed met elkaar, maar de pc met win 98 kan ik niet vinden in het netwerk.
Op de twee xp pc's zijn de instellingen 192.168.0.1 en de werkgroep ms home, op de pc met win 98 staan dezelfde instellingen, mijn firewal en norton enz staan uit.
Nu heb ik zo'n beetje alles gelezen wat er op deze site staat ook heb ik verder gezocht op het internet en nergens en het zal er echt wel staan kan ik iets vinden.
wie kan mij helpen of weet waar ik iets kan vinden wat mij verder kan helpen???

Alvast bedankt en natuurlijk ook van mijn kinderen want die staan nu in mijn nek te hijgen, haha
John
 
netwerk

de instellingen voor de win 98 pc zijn hetzelfde ?

mijn router heeft xxx.xxx.xx.1

en mijn andere pc`s xxx.xxx.xx.2 en 3 en 4 enz.

het zou kunnen dat je even via wizzard netwerk een disk moet maken op de pc met 98

de eventuele fire wall kan ook in de weg zitten
zorg dat beide pc`s naar elkaar kunnen communiceren

groet
 
Als de firewall uitgeschakeld is kan dit geen probleem geven.
Wat mij verbaast is dat de twee pc's met hetzelfde ip-adres wel werken. Dit kan namelijk niet.
Eric
 
Heb je op pc win 98 wel een map gedeeld ???
 
Geplaatst door eric2001
Als de firewall uitgeschakeld is kan dit geen probleem geven.
Wat mij verbaast is dat de twee pc's met hetzelfde ip-adres wel werken. Dit kan namelijk niet.
Eric

Nee het klopt de pc's hebben verschillende ip adressen,
ook heb de wizzard van xp op de pc met 98 gedraaid maar werkt ook niet mijn firewal staat uit, ik weet het echt niet meer.
 
Kun je vanuit xp de 98 wel pingen? En andersom?

Is al gevraagd maar heb je wel bestanden gedeeld op de 98 pc?

Kun je vanuit middels start, uitvoeren en dan \\pcnaam98 wel de 98 pc's en zijn eventuele shares benaderen?
 
John,
Als alle 3 de computers een verschillend ip-adres hebben kun je proberen met "zoeken naar computers of personen" (start-zoeken ;soms eerst vorige; - computers of personen) naar de naam in het netwerk (moet ook bij alle 3 verschillend zij en de naam van de werkgroep hetzelfde) te zoeken. Om de verbinding te testen kies je start-uitvoeren- typ dan in op de opdrachtregel: ping xxx.xxx.xxx.xxx (ipv de x'jes uiteraard het ip-adres.
Eric
 
opgelost

Windows XP ook op de andere pc geinstalleerd, weer geprobeert en natuurlijk nog niet gelukt.

TOEN....een andere netwerkkaart gekocht van 3-com, nou alle problemen opgelost, 1 minuut werk.

Dus mensen, zorg voor een goede netwerkkaart dat voorkomt een heleboel problemen.
 
inderdaat soms zit de oplossing in iets wat je niet verwacht en ga je er als laatste naar zoeken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan