Netwerk werkt niet meer naar reinstallatie [WINXP]

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Vraag is opgelost:
Voor mensen die misschien het zelfde probleem tegen komen heb ik mijn oplossing geupload, het is de driver van de Ethernet. Bedankt naar de gene die mij geholpen hebben en informatie hebben verschaft.

Naam bestand: PRO2KXP_v14_0
Grootte bestand: 12,2mb
Link: http://www.mediafire.com/?fu2atnohd2j

Hoi,

Ik heb mijn windows xp opnieuw geinstalleerd op mijn computer, maar het probleem is dat mijn computer nu geen internet meer heeft. Er staat bij verbindingen het volgende:

Status van 1394-verbinding:
Status: Verbonden
Snelheid: 400mb/s
Verzonden - Ontvangen pakketten 0/0

Ook heb ik het nare probleem dat mijn CPU-Gebruik naar/over de 50% springt zodra ik een schermpje van windows heen en weer beweeg (bijvoorbeeld die van configuratie scherm).

Als iemand weet hoe ik deze problemen zou kunnen oplossen zou dat heel erg fijn zijn. Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag.

Groetjes,
Rowan

Laatst bewerkt:
Kijk eens in je apparaatbeheer waar allemaal een vraag- of uitroepteken staat.

Grote kans dat je nog wat drivers moet installeren.

Daar staat

? Overige aparaten

?ethernet-controller
?pci device
?sm buscontroller
?videocontroller (VGA - compatibel)

Eerst de chipset driver, daarna ALLE andere drivers installeren

Wat is een chipset driver en hoe moet ik alle dirvers installeren zonder internet :)

Bedankt voor de snelle reacties

Laatst bewerkt:
Downloaden op de pc waar je nu op zit en b.v. op usb stick zetten

Heb je geen cd-rom van je moederbord meer? Want daar staan die drivers op.

uhm pardon, maar je bedoeld downloaden van internet via mijn laptop en dan op externe hardschijf zetten en op pc installeren? Dan zou ik graag willen weten hoe ik weet welke drivers ik nodig heb.

en nee ik heb geen cd's of iets dergelijks, op deze pc heeft eerst vista gestaan en bij deze pc kreeg ik dus geen drivers. Als iemand mij kan zeggen hoe ik weet welke driver ik nodig hebt. Kan ik dat in mijn apparaatbeheer vinden?

Bedankt voor jullie reacties,

Groetjes rowan

Dan moeten we het volgende weten:

Heb je een merk-pc, zoals b.v. Acer, Packard Bell, Medion, HP, Fujitsu enz., geef dan merk en type van de pc.

Heb je een samengetselde pc, geef dan merk en type van het moederbord

Mijn pc is van het merk Compaq, Maar ik heb geen idee waar ik moet kijken om te weten hoe mijn moederbord heet, Bij apparaat beheer neem ik aan ? maar waar ?

Als het een Compaq is, hoeft dat dus niet.
Geef dan alleen het typenummer of het serienummer, staat ergens aan de buitenkant van de kast

Als het een Compaq is, hoeft dat dus niet.
Geef dan alleen het typenummer of het serienummer, staat ergens aan de buitenkant van de kast

Compaq Presario SR5340NL

1599087-3911.jpg

bron:http://www.topproduct.nl/hardware/d...rio_SR5340NL_pc/id/1599087/specificaties.html

Laatst bewerkt:
Dat is dan raar want ik had al eerder windows xp erop laten zetten bij de computer winkel en dat werke prima todat ik een virus erop kreeg, Dus het is wel degelijk mogenlijk er xp erop te zetten.

Dan moet je alle individuele drivers per stuk gaan opzoeken en dat wordt een hele speurtocht, als ze al aanwezig zijn allemaal!!!

Wat bedoel je moet ik je een screenshot geven van mijn apparaat beheer?

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je

Als de drivers bij Compaq er niet zijn, en dat zijn ze ze dus niet, moet je voor alle onderdelen van de pc de makers gaan opzoeken en daar dan weer of er drivers beschikbaar zijn voor XP.

Dus apart op zoek naar b.v.

- chipset drivers
- geluids drivers
- videokaart drivers
- LAN drivers

enz enz enz enz enz

hoe heeft de computer winkel het allemaal in één uurtje kunnen doen dan?

is er echt geen alternatieve oplossing?

waar staat hoe al mijn drivers hete?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan