Netwerk werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saartje

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2002
Sinds vorige week werkt het netwerkje niet meer van waar ik stage loop. 8 computers in een eilandje werken niet meer en een computer apart van dat eilandje maar er toch mee verbonden werkt... enigzins.
Het betreft HP computers met windows 98. Op de server draait NT/2000.
Begin vorige week had ik hier ook al problemen met de printer die opeens niet meer werkte en nu krijg ik steeds een melding van Printers Folder. Nu weer een. Bijvoorbeeld:

There was an error found when printing the document "Microsoft Word - agenda teamvergadering d.d. 11-03-2004.doc" to IP_10.100.194.11.
Do you want to retry or cancel the job.

Wanneer ik op een client van het eilandje wil inloggen krijg ik de melding:

Windows-netwerk
Het netwerk heeft uw gebruikersnaam niet kunnen valideren. Om Windows te kunnen gebruiken moet uw gebruikersnaam gevalideerd worden door het netwerk. Controleer of u alles correct hebt ingetypt of neem contact op met de systeembeheerder.

Terwijl alles goed is ingetypt. Ze hebben vorige week al iemand erbij gehaald om het probleem op te lossen maar dat is niet gelukt.

Ik denk uit je verhaal dat je het moet zoeken in de server.

Is het een coax of een utp netwerk?

Is bijv de netwerkkaart in de server al eens vervangen?

Als ik dat nu eens wist. :D Zou makkelijk zijn als alles voor me uitgekauwd werd maar dat is wel erg makkelijk.

[Edit] UTP netwerk, zeg me dat ik mijn hersennen eens beter moet gebruiken. :confused: :D

Laatst bewerkt:
Alles voorkauwen wordt een probleem aangezien nog niet eens bekend is wat er nu eigenlijk aan de hand is.

Wat heeft het diegene allemaal gedaan/nagekeken?

Server al eens opnieuw opgestart? netwerkkaart al vervangen? kabels al eens vervangen? server gecontrolleerd op virussen/spyware?

Is de server nog te pingen vanaf werkstations? Welke ipadressen krijgen de werkstations?

Ik kom er ineens achter dat de switch er niet meer is. Die zal vast stuk zijn en binnenkort vervangen worden. Maar iig erg bedankt voor de moeite :)

Het spookt hier. Komt een vreemd telefoontje (de laatste tijd wel vaker) en ze werken weer niet. Er is vandaag nog iemand langsgeweest om een nieuwe switch te plaatsen en toen werkten ze weer. Maar nu niet. Degene zei ook dat het door teveel stroom zou kunnen zijn. Echt heel vreemd allemaal.

Ik begrijp dat de switch het weer niet doet? Mischien een gekke vraag, maar staat de spanning er wel op? Branden de lampjes op de switch? Kunnen de pc's elkaar pingen?

Geplaatst door Saartje
Degene zei ook dat het door teveel stroom zou kunnen zijn.

Ik weet dat er in Mheer vreemde dingen gebeuren, maar teveel stroom? Op krachtstroom aangesloten? :p

Geplaatst door hangmat
Ik begrijp dat de switch het weer niet doet? Mischien een gekke vraag, maar staat de spanning er wel op? Branden de lampjes op de switch? Kunnen de pc's elkaar pingen?

Alleen het lampje "Power/Self Test" brandt. Voor de rest niets. Ik heb zo het idee dat ze UPS nodig hebben ofzo.

Dus de lampjes die corresponderen met de kabels knipperen niet?

Werkt het netwerk uberhaupt nog wel?

Hangt de switch aan de server?

Geplaatst door m@rio
Dus de lampjes die corresponderen met de kabels knipperen niet?

Werkt het netwerk uberhaupt nog wel?

Hangt de switch aan de server?

Die lampjes kappen ermee. Alleen als ik de stekker terug insteek zie ik ze nog even oplichten maar daarna gaan ze allemaal uit.

En tja, het netwerk werkt niet aangezien ik niet eens kan inloggen en die ene melding krijg bij het inloggen dat ik al boven heb gezet.

De switch staat hier net boven me bij de server. De enige computer die hier nog werkt. Dus dat zal wel rechtstreeks verbonden zijn.

In de server zitten 2 netwerkkaarten? of gewoon 1?

Is die al eens vervangen?

Jeffrey is weer langsgeweest... er werken nu 2 computers als werkstation :D
Ik geloof dat er 1 netwerkkaart is en vermoed wegens de omstandigheden dat die nog niet vervangen is, moet ik eens vragen. Maar ik zal er eens naar kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan