Netwerk werkt niet na plaatsen 3Com switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietamersfoort

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Raar fenomeen , ik gebruik zakelijk 2 3com superstack HUB's 24 poorts 10/100.
Vorige week ging er eentje kapot. Snel 2 switches besteld 3com Baseline 2024 autosensing
unmanagable. De vraag gesteld kan ik de hub's zonder meer vervangen door switches wordt
volmondig ja gezegd. Ik de kabels van de hub eruitgetrokken. Kabels in de switches gedaan
Windows Nt server opgestart , workstations (XPprof 8 st. NT 3 st.) opgestart en ik heb helemaal geen netwerk meer. Alle lampjes branden op workstations en switches. Kabels maakt niet uit switches zijn autosensing. .Pingen naar vast IP-adres werkt soms wel.
maar niet altijd. Van de week is iemand langs geweest maar kon ook geen antwoord geven
want het zou gewoon moeten werken, maar gaaf uiteindelijk de schuld aan de 3 NT workstation's. Maar kleine test met alleen 1 workstation xp-prof. en windows NT-server
blijkt ook niet te werken. Tips zijn welkom:confused:

Zit er voor de Switch nog een router?
Gebruikt je hiertussen een cross kabel ?

Hoe verbind je de 2 switches met elkaar ? Via een uplink poort ?

Laatst bewerkt:
nee er zit geen router tussen , alleen 2 switches en verder helemaal niets.
Ik heb ook geprobeerd om maar 1 switch aan te sluiten en ook dat werkt niet. Volgens een engineer
werken ze wel, omdat ze wel reageren als we 2 workstation met dhcp uitgeschakeld met vast ip adres
laten pingen naar elkaar

Laatst bewerkt:
Dan mijn andere vraag:

Hoe verbind je de 2 switches met elkaar ? Via een uplink poort ?

nee , gewoon met een patch kabel deze switch heeft geen uplinkpoort , en dat mag/kan ook volgens engineer , en we kunnen zo ook pingen naar 2 workstations

OK, 2 switches moet je met een cross kabel met elkaar verbinden als je een gewone poort gebruikt
Of als de switches beschikken over een uplinkpoort moet je deze verbinden met een gewone straight kabel. De ene kant stop je dan in de uplink poort van de ene switch en de andere kant in een gewone poort van de andere switch.

Hier heb je nog wat leesvoer als je er niet helemaal uitkomt

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1032487#verschilswitch

dat hoeft bij deze switches niet , deze hebben geen uplinkpoort ,
zijn volledig auto-sensinge , zelf instellend , je kan mdi mdi-x poort door elkaar heen gebruiken , cross-over kabel etc maakt niet uit wordt allemaal gedetecteerd, full-duplex/half-duplex wordt automaitsch gedetecteerd. cross-over kabels maakt allemaal niet uit. Maar zoals ik al vertelde , Ook met 1-switch doet het netwerk het niet meer.
En gewoon de in de oude hub loopt alles prima

OK duidelijk.
Maar ik zou toch een keer een crosskabeltje proberen, ook met 1 switch
Ik heb ooit een soortgelijk probleempje gehad en de crosskabel bleek toch het ei van columbus te zijn, ondanks de specificaties van het apparaat.

Een andere oorzaak zou ik voor jouw probleem niet kunnen bedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan