netwerk werkt opeens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schumie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Berichten
13
Een crossed utp kabel gaat van men desktop naar laptop met "internet delen" op de desktop ingeschakeld..zo werkt men netwerk al maanden..
Sinds gisteren lukt zowel het overzetten van bestanden als het gedeelde internet op de laptop niet meer.Wanneer ik rechtermuisklik > herstellen probeer op men laptop krijg ik het bericht "TCP/IP is voor deze verbinding niet ingeschakeld" terwijl dat duidelijk wel het geval is...als ik op netwerkbrug rechtermuisklik > herstellen neem krijg ik het bericht "kan IP niet vernieuwen".Ik heb het netwerk al eens opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen.

tcpip.jpg


Alles ziet er normaal uit (desktop)
2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door m@rio
Probeer de WinSockFix eens

Ik heb dat programma gedownload maar ik veronderstel dat ik dat programmaook op men laptop moet uitvoeren (na uitvoering op desktop geen effect) .Hmm hoe krijg ik dat programma op men laptop men cd-rw drive op dit moment kapot en ik heb geen diskettedrive op men laptop ik heb de usb adapter als eens in men laptop gestoken om te kijken of ik dan op het internet kon (en dat programma downloaden) maar dat lukt ook niet meer( lukte vroeger wel)
 
Het programma moet je runnen op de pc die moeilijkheden heeft (dus de laptop)

Tis aan jou om te zorgen dat het bestand op die notebook komt
 
ik ga me morgen om een niewe cd-lezer/schrijver hopelijk kan ik het dan oplossen

bedankt voor de info

Greetz
JM
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan