netwerk win xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raisa

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2003
Berichten
608
Het zit zo ik zity hier op kot en we hebben telenet quatro met een hubje... Voor het ogenblik zijn er maar 2 computers op aangeslote. Beide draaien windows xp... Nu probeer ik een netwerk je te maken zodat bestanden makkelijk kunnen uitgewisseld worden... Maar het wilt maar ni lukken... heb die wizard al eens laten lopen maar zonder resultaat.

Op bijde computers werkt het internet... Maar ze zien elkaar blijkbaar niet op het netwerk... De windows xp firewall staat uit. En ze zitten allenij op de MSHOME netwerkgroup...

Heb de status nagekeken en alles klopt.. Het enige wat mss een haar in de boter kan zijn si dat ze beide op een andere dhcp server zitten wat dat ook mag wezen...

Het is een sitecom hub, de ene comp heeft een realtek netxerkkaart en de andere een VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter (zit op mijn gloednieuw asus moederbord)

Weet iemand wat het probleem is? En eventueel **** ik het kan verhelpen..
 
Geplaatst door Raisa
Op bijde computers werkt het internet... Maar ze zien elkaar blijkbaar niet op het netwerk... De windows xp firewall staat uit. En ze zitten allenij op de MSHOME netwerkgroup...

Heb de status nagekeken en alles klopt.. Het enige wat mss een haar in de boter kan zijn si dat ze beide op een andere dhcp server zitten wat dat ook mag wezen...

Verander de werkgroep naar iets anders.

Als beide computers op een andere DHCP server zitte wat al heel raar is omdat ze in hetzelfde hubje zitten gaat dit conflicten geven. Kijk eens goed of dat wel zo is.
Share een map.
Probeer naar de andere computer te pingen.
Zie dat de subnet mask hetzelfde is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan