Netwerk Windows 98/XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter JJK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JJK

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2003
Ik heb hetzelfde probleem als beschreven in deze thread.

Ook bij mij staat de Windows XP Firewall uit op de netwerkkaart (die voor de internetverbinding is wel ingeschakeld). Het uitschakelen heeft geen effect.

Als ik een bepaalde map wil openen via Mijn Netwerkomgeving in Windows 98 krijg ik een schermpje dat zegt dat ik geen rechten heb, hoewel ik op mijn XP computer een account heb aangemaakt met voldoende rechten. Die account heeft dezelfde naam als de account op de Win98 PC.

Ik zie wel de WinXP PC, maar ik kan er dus niet opkomen.

Zet de firewall eens even uit en kijk of het dan wel lukt.

Geplaatst door Wim1960
Zet de firewall eens even uit en kijk of het dan wel lukt.
Dat heb ik de eerste keer al geprobeerd (zie de tekst: Het uitschakelen heeft geen effect), maar dat heeft niet gewerkt. Bovendien loopt het netwerk niet via de internetverbinding, maar via een aparte netwerkkaart.

Tenslotte dit nog: De PC's, IP-adressen, Masks, etc. zijn goed, want je kan wel internetten met de Win98 PC (via de XP PC dus...).

De bedoeling van het netwerk is echter om makkelijk backups te kunnen maken van de bestanden. Handmatig een netwerkverbinding maken via het dos-commando net werkt wel, maar is bij ons geen oplossing, omdat ik de enige in huis ben die meer weet dan hoe je Word op moet starten :p

Ik had hem gelezen als het uitzetten voor de netwerkkaart. Zo duidelijk staat het er namelijk niet.

Klopt, maar dat is nu dus duidelijk.

Verder was ik het volgende vergeten neer te zetten: Ik krijg het volgende bericht bij het "openen" van de XP computer vanaf de Windows 98 PC (vrij vertaald): \\PC1 is niet toegankelijk. U heeft waarschijnlijk geen permissie om deze netwerkresource te gebruiken. Neem contact op met de systeembeheerder.

Overigens heb ik die netwerkresource de volgende rechten gegeven: Iedereen: Alle rechten, System: Idem, MAKER EIGENAAR: idem

Is er niemand meer die een oplossing weet? :confused:

Zelf heb ik namelijk het probleem nog steeds niet op kunnen lossen...

Hoi,

Heb je ook het netwerk protocol 'bestands- en printerdelíng voor microsoftnetwerken' geïnstalleerd?

Geplaatst door Bmage
Heb je ook het netwerk protocol 'bestands- en printerdelíng voor microsoftnetwerken' geïnstalleerd?
Tuurlijk :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan