Netwerk windows XP en 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanmethorst

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
288
Hallo allemaal,

Ik heb een netwerk gemaakt met 4 computers, 3x windows xp en 1x windows 98. De 3 windows xp computers werken allemaal goed, hebben een goed netwerk. De windows 98 computer wil ik als download computer, print computer en webserver gaan gebruiken. Die blijft dus altijd aanstaan. Ik heb ze allemaal dezelfde werkgroep gegeven, en een andere computernaam. Ik kan met mijn 98 compy op elke andere computer pingen, maar kan van een xp computer niet naar de 98 pingen. Het internet werkt op alle computers, ik heb TCP/IP, Client voor microsoft netwerken, bestand- en printers deling en de adapter geïnstaleerd op de 98. Alles zou dus moeten werken, maar hij doet het niet! Ik heb via de winXP wizard voor thuisnetwerken geprobeerd, maar ook dat lukt niet! Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Stefan

p.s. Sorry voor het lange verhaal :confused:
 
Hoe zijn de computers met elkaar verbonden.
Heb je op de 98 computer wel de netwerkdiskette van XP uitgevoerdt.
Firewal op de 98 computer uitstaan.
 
Computer 1 (XP): Rechtstreeks naar hub,
Computer 2&3 (XP): Van hub naar draadloos netwerk verzender
Computer 4 (98): Rechtstreeks naar hub

Netwerkdiskette had ik al uitgevoerd, nogmaals gedaan en geen resultaat...

Firewall staat uit.
 
Hmmmmmmm..........een hub, wel beetje ouderwets.
Hier weet ik niet veel van anders zou ik vragen of de ip-adressen wel overeen komen.

Ik laat dit toch even aan een ander over. Voor een hub heb ik te weinig kennis.:eek:
 
Hoezo is een hub ouderwets?

het gaat zo:
Het signaal van Essent @home komt binnen, die gaat naar die router, die splitst 't in 2e , hub1 -> 2 winxp computers, hub2: de 3 xp comuters en win98

Stefan
 
Aha....... je hebt een router met vier poortjes?
Dat is geen hub maar een switch.

Je vertel dat jij kabel hebt van @home ook al weer iets meer informatie.
Geef de computer die niet werkt maar eens de computernaam die jij gekregen hebt van @home en dan maak je van de A een B
dus zoiets cc123456-a wordt dan cc123456-b
 
Maar kijk eens of de ip-adressen van alle computers bij elkaar liggen.
dus b.v 192.168.1.10 en 192.168.1.11 enz enz.
 
Onze ip-adressen zijn echt een zooitje! ons netwerk boven: mijn computer: 192.168.0.15, 98: 192.168.0.13 de andere is 192.168.0.7 en 192.168.0.12

Geen idee hoe ik hier 1,2,3,4 van kan maken!
 
Ik heb nu de 98 computer geformateert. Hij heeft 't namelijk wel gedaan! Ik laat nog wel weten of het gelukt is! (of niet!)

Ik heb ook windows 2000 (of heet dat me?) kan ik dat er beter op zetten? het is niet zo'n goede computer, met geloof ik 32 mb ram en iets van 500 / 600 MHZ. De de computer dat?
 
Laatst bewerkt:
Delen W98 SE

Geplaatst door stefanmethorst
Hallo allemaal,

, Client voor microsoft netwerken, bestand- en printers deling en de adapter geïnstaleerd op de 98. Alles zou dus moeten werken, maar hij doet het niet! Ik heb via de winXP wizard voor thuisnetwerken geprobeerd, maar ook dat lukt niet! Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Stefan

p.s. Sorry voor het lange verhaal :confused:

Vervang de instelling 'Client voor Microsoft Netwerken' eens door 'Microsoft familie aanmelden'

Jaap
 
Ik heb nu windows 2000 Pro geïnstaleerd, pingen werkt, de computer staat er ook gewoon bij als netwerk computer, maar als ik dubbelklik op Desk5 (zoals die heet..!) dan vraag de XP computer om 'n wachtwoord, maar die heb ik volgens mij niet ingegeven! Hoe kan ik het wachtwoord wijzigen/aanmaken?

b.v.d.

Stefan
 
Je ip nummers waren toch netjes bij elkaar hoor.
Ik had een voorbeeld gegeven.
Maar je moet op de win2k computer een gebruiker aanmaken die dezelfde naam en wachtwoord heeft als op de xp machine.
 
DHCP

Geplaatst door stefanmethorst
Ik heb nu windows 2000 Pro geïnstaleerd, pingen werkt, de computer staat er ook gewoon bij als netwerk computer, maar als ik dubbelklik op Desk5 (zoals die heet..!) dan vraag de XP computer om 'n wachtwoord, maar die heb ik volgens mij niet ingegeven! Hoe kan ik het wachtwoord wijzigen/aanmaken?

b.v.d.

Stefan

Je moet DHCP op AAN zetten in de router en Microsoft Family AAN zetten in de Netwerk eigenschappen van je systeem.
 
Ik weet nu dat de computer via Administrator aanmeld, als ik als wachtwoord dus Administrator intoets (en geen wachtwoord!) dan doet de computer het, hoe kan ik 'm via windows Family laten aanmelden?
 
Het is me gelukt!!! Het werkt allemaal super! super vette server, printer-/ download computer!

Dus, als het ook maar mogelijk is om 2000 te installeren... DOE HET!

Allemaal bedankt!

Stefan
 
Heeeee Gelukkig.
Weer iemand tevreden.
Heel veel suc6.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan