netwerk xp --> 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

gr@ce

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2002
Hoi,

Ik zit al een poos met het probleem dat ik mijn netwerk niet werkend krijg tussen mijn xp en 98 dus.
Ik heb hier al in meedere topics zitten bladeren en het een en ander geprobeerd maar ik kom niet verder :(

De pc zien elkaar helemaal niet. Hebben wel beide internet verbinding via de router.
Pingen van de xp naar de 98 lukt, andersom helaas niet. (heb geen fw draaien op de xp)

Ik heb ook gelezen dat ik een user zou moeten aanmaken. Ik kan alleen, onder de optie manage, geen local users vinden.

Wie weet raad???????????????

Heb je op de XP machine de wizzard klein netwerk al gedaan.
Zo ja heb jij dan ook een diskette gemaakt en deze op de 98 machine gezet.

Geplaatst door puppie
Heb je op de XP machine de wizzard klein netwerk al gedaan.
Zo ja heb jij dan ook een diskette gemaakt en deze op de 98 machine gezet.

Ja ook dat heb ik al geprobeerd. Zonder resultaat :confused:

Ja, ik heb die topic gelezen.

Ik zou alleen niet weten wat te moeten veranderen.
Xp installeert automatisch via de wizzard, de setup disk die ik hiermee gemaakt heb, heb ik op de 98 pc gedraaid. Ik ga ervan uit dat de protocollen ed dan goed moeten zijn.

Er staat in de deze topic nog een link naar een ander mogelijk oplossing. Alleen weet ik niet hoe dat te proberen aangezien ik geen local users onder manage heb staan.

Al wel mappen gedeeld?

Uiteraard :)

Beide pc zien elkaar nog steeds niet.

(pingen lukt nu wel naar de xp)

Geen idee wat er nu gebeurt is. Maar na een herstart van de 98 (voor de zoveelste keer :rolleyes: )

Lijk ik nu een net werk te hebben.

Bedankt voor de reacties zover.

Alleen weet ik niet hoe dat te proberen aangezien ik geen local users onder manage heb staan

is het bovenstaande op de 98 machine?
liggen de interne ip nummers bij elkaar.

log je op de xp machine in met alle rechten?

Puppie bedankt voor de moeite het draait hier :) (zie vorig bericht)

Blijkbaar stond nis op de xp toch aan. Terwijl ik meende hem definitief uitgezet te hebben. (waarom ik plots wel van xp naar de 98 kan, daar draait echt geen firewall, is mij onduidelijk).

Heel veel plezier ermee en tot de volgende keer.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan