netwerk xp vista bestanddelen ??????

Status
Niet open voor verdere reacties.

mercius174

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2007
werkgroep is hetzelfde
Op de pc met xp kan ik de laptop met vista zien maar ik ben niet gemachtigd om verbinding te maken met de laptop
op de laptop (vista) kan ik de xp pc zien bij netwerkoverzicht maar daar blijft het dan ook bij Vista heb ik de particuliernetwerkfunctie gekozen alles dat ik je moet delen heb ik op delen gezet volgens mij heb zelfs al beide firewalls afgelegd moest dat er iets toe gedaan hebben maar nog steeds ben ik geen stap verder. Heb al zitten zoeken op google maar kan echt niet opmake wat ik nog mis
Mijn pc met xp is een vaste pc die verbinding maakt via kabel met men router en vista laptop uiteraard draadloos .:confused:
Alvast bedankt;)

ps: ik weet dat dit een veel voorkomend probleem is en ik waarschijnlijk de zoveelste ben maar ik slaag er maar niet in om het te vinden.

Laatst bewerkt:
Ik heb exact het zelfde probleem, kan het maar niet oplossen...........
Please, some one!!!! maar wel in normale begrijpelijke uitleg aub.............................

Het probleem is denk ik dat je met verschillende accounts werkt, de naam waarmee je inlogd. Het kan zijn dat je automatisch inlogd en helemaal niet in de gaten hebt dat er een account aan verbonden is maar dat gebeurt wel.

Als je nu bestanden op de andere computer wil benaderen en je specificeerd niet een bepaald account dan gat het systeem dat proberen met het account wat is ingelogd. Hierbij is ook de computernaam van belang. Bijvoorbeeld:

PC1 met naam 'DESKTOP' logt in met account 'ADMINISTRATOR' en probeerd bij bestanden te komen op de laptop genaamd: 'LAPTOP'. zelfs als er op de laptop ook een account 'ADMINISTRATOR' is gaat dat niet zondermeer werken want de situatie is dat 'DESKTOP\ADMINISTRATOR' probeerd toegang te krijgen op bestanden van 'LAPTOP\ADMINISTRATOR'.

Om dit wel te kunnen moet je dus gebruik maken van de functie 'verbinding maken met een andere gebruikers naam'. Als je dan bij bestanden op de laptop wil komen moet je een account en paswoord van de laptop gebruiken: laptopnaam\accountnaam dus.

Ik ga er dan vanuit dat de rechten op de bestanden en de share goed staan en dat het account ook over voldoende rechten beschikt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan