Netwerk XP Win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvr

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
15
Hey,

Deel 1 van het probleem is al opgelost: het opnieuw installeren van de hele zooi => appeltje eitje! Het 2e deel gaat over hoe je een netwerkverbinding maakt tussen een XP-computer (de host) en de 98-computer. Deze zitten aan elkaar gewoon door een netwerkkaart.
Ook hier ben ik opzoek naar een handleiding hoe en wat en ik kom het nogal eens tegen dat er problemen zijn dus ook hier misschien een handleiding.
Ik kwam er al 1 tegen over een netwerk te maken met XP als host, maar ik weet niet of dat dan ook geldt als je 2e PC op 98 draait (deze kan ik niet op XP laten draaien; systeemeisen kloppen niet). Ik lees daarna niets over wat je met je 2e PC moet doen. Dus als iemand mij kan vertellen hoe en wat (liefst ook van de XP computer als je wilt) ben ik bijna weer een gelukkig mens.

Ik zou helemaal happy zijn als je ook nog zou vertellen wat je moet doen om Internet te delen op een netwerk met XP (als host) en 98. (voor bijde PC's).
 
steve heeft hier een handleiding voor gemaakt, je zou ook
 
Maar dan weet ik nog steeds niet hoe dat zit bij de 2e pc. De host is XP en de 2e pc is '98. De host stel je in a-la gevonden in dit forum en de guest (dacht dat dat zo heet; die 2e PC) wat moet je daar instellen als die draait op 98 (met een xp-host).
 
Daarbij lees ik hierboven behoorlijk veel problemen tussen XP en 98 en daar heb ik geen zin in dus wil ik graag weten hoet dat zit tussen xp en 98. Ik denk wel dat er hier iemand is die me dat kan EN ZOEKT te vertellen
 
98 pc:

Bij netwerkeigenschappen (tcp/ip e.d.) alles op automatisch zetten als XP de pc is die het internet deelt en niet vergeten om in XP de interne firewall uit te zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan