Netwerk xp/win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sharp12

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2004
Berichten
50
Ik heb sinds kort een adsl aansluiting. Daar zit een adsl/router modem (speedtouch) bij. Ik heb er 2 computers op aangesloten(met netwerkkaart erin).
Op de compter met XP heb ik de installatie cd-rom gebruikt. Ik kan nu met beide computers op internet. Ik heb op de computer met Win. 98 bepaalde bestanden gedeeld. Die vind ik ook weer op de xp computer onder netwerkomgeving. Nu komt het: op de win 98 computer kan ik het bestaan van de xp niet vinden, dus ook geen printer gebruiken van de xp. Ik heb het idee dat mijn "netwerkje" alleen via de modem loopt en niet via de computer via het TCP/IP protocol.
Wie kan mij enige duidelijkheid verschaffen.
 
Heb je de interne firewal van xp wel uitgezet.
 
Elke computer gaat met een kabel naar jou modem?
Op beide computers mappen gedeeld.
Weet je welke interne ip adressen jij krijgt zo ja zet die dan eens hier neer.

Werk je via een modem met 1 kabel naar 1 computer en van die computer met een kabel naar de andere computer? Gebruik jij dan wel een crosskabel.
 
ip adressen kan ik nu even niet geven, want ik zit op mijn werk. De kabels lopen van elke computer naar de modem.
Op de comp. met win 98 is bij netwerk het volgende ingesteld:
client v microsoft-netwerken
microsoft family aanmelden
externe toegangsadapter
planet enw-9506 pci fast ethernet adapter
ndiswan-micros. vpn-adapter
tcp/ip externe-toegangsadapter
bestand- en printerdeling voor microsoft
tcp/ip - planet enw-9506 pci
tcp/ip externetoegang // 2(vpn)

misschien is dit een beetje teveel van het goede
 
Dat is zeker iets te veel van het goede.
VPN is echt niet nodig.
ndiswan ook niet nodig

Je kunt op de xp machine een netwerkwizzard muitvoeren.
Als je dit doet heb je ook de mogelijkheid om een diskette te maken.
Doe dit en draai dit dan op de 98 machine.
Wel op beide computers mappen delen.
En dit ook op beide computers aanzetten bij de netwerkverbinding.
 
Oke bedankt
ik ga vanavond het een en ander proberen. Ik kan geen diskette maken want mijn xp comp heeft geen diskettestation.
als het netwerk goed werkt moet je toch op beide computers via netwerkomgeving de andere kunnen zien? Nog een vraag: maak je met de optie: bestand- en printerdeling de computer niet toegankelijk voor iederen??
 
Geplaatst door Sharp12
Oke bedankt
ik ga vanavond het een en ander proberen. Ik kan geen diskette maken want mijn xp comp heeft geen diskettestation.
als het netwerk goed werkt moet je toch op beide computers via netwerkomgeving de andere kunnen zien? Nog een vraag: maak je met de optie: bestand- en printerdeling de computer niet toegankelijk voor iederen??


USB pen ook niet?
Via netwerk omgeveing moet je de computers kunnen zien.
Als je toevallig @home hebt dan moet je op beide computers de cc naam invullen
En nee je bent niet voor iedereen te zien omdat je een intern netwerk hebt. En jou router heeft een firewal.

Als je vanavond nog reageerd dan zal ik pas na een uur of negen dit lezen. Ik mag met de fam. uit eten.
 
ik heb op de xp comp. de netwerkwizard uitgevoerd
en daar moest de naam van de werkgroep in hoofdletters, dit op de 98 comp. aangepast en zie nu op beide computers bij netwerkomgeving beide computers.
bij de xp staan de bestanden er nu wel dubbel op, ik denk dat er misschien wel 2 protocollen bezig zijn. Vraagje nog: in krijg bij het opstarten van de 98 comp. een schermje met netwerkwachtwoord. Ik druk op ok , waarna de computer gewoon opstart. Waar kun je dat van dat netwerkwachtwoord vinden op je pc??
 
Ik ben al blij dat je de computers nu kunt zien.
Dat wachtwoord komt door het installeren van een netwerk.
Normaal gesproken zou dit volgens de geleerden weer weggaan als je niks invult en gewoon op enter drukt.
Maar deze vraag ben ik al heel vaak tegen gekomen en heb er nog nooit een gehoord die het gelukt is om dit schermpje weg te halen.
 
he puppie bedankt voor je advies, ik hoop dat het eten je goed bevallen is, en mischien tot een volgende keer.
 
Graag gedaan en tot de volgende keer :)
Het eten was perfect, gezellig met broer en zus plus aanhang.
Broertje uit ierland was namelijk over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan