Netwerk XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jappie-zland

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
1.336
Hallo,

Weer een vraagje over een netwerk:
Ik heb geprobeerd om het netwerk bij mij thuis weer te installere maar het lukt me maar niet.
Eerst was het wel gelukt maar toen moest ik 1 van de computers formateren.

Ik heb mbv de xpcd het netwerk geinstalleerd, maar hij doet het niet.
Als ik bij de oudere computer ga kijke bij netwerklocaties zit ik de andere computer wel staat, en de gedeelde mappen van die andere computer ook maar ik kom er niet in. als ik op het icoontje van de andere computer klik komt er na een tijdje de melding dat ik niet de juiste machtigingen heb en als ik op 1 van die gedeelde mappen klik vraagt ie om een gebruikersnaam en een wachtwoord terwijl ik helemaal geen wachtwoord heb op 1 van die computers.

Als ik bij de nieuwere computer ga kijke bij netwerklocaties dan zie ik alleen de gedeelde mappen van de nieuwe computer en als ik ga zoeke naar computers in het netwerk vind ik ook alleen maar die nieuwe computer :S

Nu is mijn vraag:
Wat heb ik verkeerd gedaan en hoe kan ik het oplosse


Alvast heel erg bedankt :thumb:
 
Ik heb meerdere malen geprobeerd met de Xp cd het netwerk te installere maar het lukt gewoon niet

Wie kan mij helpe ?
 
Laatst bewerkt:
Zet het gastaccount op je XP machine weer eens aan en disable eventueel de interne firewall van XP
 
Zet het gastaccount op je XP machine weer eens aan en disable eventueel de interne firewall van XP

interne firewall ? is norton uitschakelen ook goed ?
 
Die is ook goed

Zet die voor de zekerheid eens uit
 
ok ik heb dat gedaan en nu zie ik bij de oudere computer het icoon van de nieuwere computer niet meer en andersom ook niet (dat was al)

Weet je nog iets wat ik kan doen ?
 
Welke interne ipadressen hebben de pc's?
Kun je elkaar pingen?
Start/uitvoeren en dan \\pcnaam (bijv \\pcboven) kom er dan wel op?
 
bij die pcnaam moet daar ook de beschrijving achter dus bijv. \\oud(beneden)

Als ik \\oud intyp komt er een foutmelding:
\\OUD
Kan het netwerkpad niet vinden
 
ik zit nu op de nieuwere computer en als ik nu zoek naar computer is de werkgroep zie ik allebei de computer maar ik kom niet in de andere:
ik heb niet de juiste machtigingen :s


Ps ik heb bij allebei de computers de gastaccounts aangezet

Edit: wat moet er eigenlijk gebeure als ik de andere computer ping ?
 
Laatst bewerkt:
Heb je op beide XP?

Is de interne firewall van XP ook uit?
 
Rechtsklikken op mijn netwerklocaties dan eigenschappen.

Dan rechtsklikken op LAN-verbinding en weer eigenschappen. Dan het tabblad geavanceerd en daar het vinkje weghalen als die er staat
 
Yes dat was het !!
bij die oudere computer stond die firewall nog aan (stom van mij)

Maar echt hartstikke bedankt !!!! :thumb::thumb::thumb:
 
toch nog ff een vraagje :
moet norton nu uitstaan om in deze computer te kome ? (vanaf de andere computer dus)
 
moet norton nu altijd uitgeschakeld staan om het netwerk te laten werke of moet ik een instelling verandere ? (welke ?)
 
Je kunt norton nu weer aanzetten en hopelijk werkt het dan nog steeds. Mocht het niet werken zal er iemand die weet welke instelling verander moet worden moeten reageren aangezien ikzelf het progje niet op mijn pc heb staan
 
Ben ik weer met een vraag:
Nu kijk ik vandaag naar het netwerk maar ik "zie" de andere computer niet (als ik ga zoeken naar computers in de werkgroep) maar als ik bij uitvoeren in type \\beneden (computernaam) kom ik wel in die computer
Wat is er nu mis ?
 
Hey is nu een beetje wel opgelost (uit zich zelf) maar ik heb toch nog een vraag:
Als ik NIS aan heb staan doet het netwerk het niet of nouwelijks, wat moet ik bij de instellingen verandere om het netwerk goed te late draaien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan