netwerk xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwinnn

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2003
Berichten
12
Hallo,

Ik heb 2 computers in het netwerk, beide op xp. Ben nu al een tijdje bezig met het instellen enzo van het netwerk, maar nog steeds geen internet of bestanden delen gelukt. Alle adressen etc is ingevuld en je kunt zelfs op de tweede pc zien dat er een verbinding is (van internet), probleem is alleen dat als je daadwerkelijk explorer aanzet, dat ie aangeeft dat er geen verbinding is. vaag... en het delen van bestanden en mappen werkt ook geheel niet, daarvoor schijn ik niet de juiste machtigingen te hebben???!!! Iemand die mij hiermee kan helpen????
 
Hoe zie je dat er een internet verbinding is?

Door dat er 2 monitortjes staan? Dit is niet je internet verbinding maar je netwerk verbinding.

Probeer is of je beide pc's elkaar kan laten pingen

Dit doe je in een dos box die vind je onder start en programma's.

voor daar in op pc 1 het ip adres van pc2 en andersom dus ook vanaf pc2.

Als je hier 4x een replay krijgt dan is je netwerk ok. Dan moet je zorgen dat je internet delen hebt aangevinkt op de host waar het internet binnen komt dus.

Hoe heb je het netwerk je gemaakt? Met een crosscable of router ed?
 
ik heb geprobeerd te pingen, dit wil vanaf beide comps niet: geeft een time-out weer, 4 pakketten verloren. dit is niet goed geloof ik.. :) Maar hij geeft dus wel op beide computers aan dat er een netwerkverbinding tot stand is gebracht

het netwerk is gemaakt dmv van 2 netwerkkaarten en ertussen een crosscable
 
ik heb nu net weer gepingd, en nu werkt het vanaf de host wel, maar vanaf de client niet.... vaag...
 
Xp schijnt ook een interne firewall te hebben misschien moet je die is uitzetten. Als je de zoekmachine op helpmij gebruikt en je typt 'firewall xp' bv dan vind je genoeg.

En vergelijk de instellingen op beide pc's.

Kijk hier maar is rond....
 
Laatst bewerkt:
Het gekke is dat op de client pc wordt aangegeven dat er een netwerkverbinding is, en daarnaast dat die pc ook toegang tot het internet heeft via de host pc, er staat dus: internet gateway via de 'alcatel speedtouch connection (modem) op de host pc'. Er is dus wel een soort van verbinding lijkt mij.
 
Ik kan je helelaas niet echt verder helpen. Ben niet thuis genoeg in Xp.(zie de link nog even in mijn vorige bericht)

Er lopen hier nog zat mensen rond die meer ervaring er mee hebben. Heb geduld er komen vast nog meer reacties.

succes
 
Nou, ik heb nog even verder zitten *****en, het internet werkt nu eindelijk op beide computers, het delen van bestanden en mappen werkt niet. Het gaat mij vooral om het eerste, dus bedankt voor de hulp~!!
 
Bestand en printerdeling had je ingesteld he, op beide pc's ??
Je moet ook aangeven welke mappen je wilt delen. Rechtmuis en dan delen.

succes ermee....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan