Netwerk zonder hub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Labbé

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2001
Ik wil met een crosskabeltje de bestanden van mijn oude computer overhevelen naar mijn nieuwe.
Heeft iemand daar een stap-voor-stap handleiding voor?
Beide computers werken correct met adsl van kpn.
(Bij het starten van de computer krijg ik al meteen een foutmelding dat er een ip conflict is...)

Geplaatst door Mark Labbé
Ik wil met een crosskabeltje de bestanden van mijn oude computer overhevelen naar mijn nieuwe.
Heeft iemand daar een stap-voor-stap handleiding voor?
Een stap-voor-stap handleiding is niet eens nodig. Met een cross-kabel en verder door gebruik te maken van windowverkenner kun je de bestanden v.d. ene pc naar de andere overhevelen.
I
Beide computers werken correct met adsl van kpn.
(Bij het starten van de computer krijg ik al meteen een foutmelding dat er een ip conflict is...)
Je hebt internet niet nodig wanneer je die bestanden v.d. ene naar de andere pc wilt overzetten.

Dennis.

Op de pc waar de bestanden v.d. oude pc overgeheveld moeten worden, open je 2x Windowsverkenner. Op die manier copieer je de bestanden v.d. ene pc naar de andere.

Dennis.

Hi Dennis,
Ik heb de crosskabel aangesloten en de computers opnieuw gestart. Weer op beide pc's de melding gekregen dat er een ip adres conflict is.
In de Verkenner is ''de pc aan de overkant'' niet te zien.
Wat doe ik verkeerd?

Geen één pc moet op het internet worden aangesloten.
Je moet beide pc's direct met die cross-cable aansluiten. Branden de ledjes van beide netwerkkaarten overigens wel? (ze moeten wel branden en/of knipperen, anders heb je geen cross-cable)

Dennis.

Anders plaats je die hub maar ertussen, je hebt dan 2 cross-cables nodig. Wel een hub met een voeding.

Dennis.

Ik hoop, dat het gaat lukken. Het is een tijd terug dat ik zoiets deed.

Geen van beide computers is op het Internet aangesloten. Ik verwijder namelijk het snoer dat naar de modem gaat en plaats daarin de crosskabel die beide pc's verbindt. De crosskabel is overigens alszodanig vandaag door mij aangeschaft bij de computershop.
De LAN-verbinding op beide computers is wel identiek geconfigureerd. Zou het een probleem kunnen zijn dat ze beide een identiek doel IP-adres hebben?

De LAN-verbinding op beide computers is wel identiek geconfigureerd. Zou het een probleem kunnen zijn dat ze beide een identiek doel IP-adres hebben?
Dat moet juist niet. Dus, herconfigureer dat maar even als unieke zijnde pc's. De computernaam inkluis.

Dennis.

Uiteindelijk gelukt!
Er bleken twee communicatiekaarten in te zitten en ze moesten beide worden geconfigureerd.
Dank voor de hulp.
Na het overzetten van de bestanden wil een van de twee pc's(de oude) niet meer starten.
Melding in het opstartvenster:
NTLDR ontbreekt
Druk CTLR+ALT+DEL om opnieuw te starten
Wat moet ik hier nou weer mee?????

Alleen documenten (bestanden en mappen). Geen programma's en niets uit het systeem o.i.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan