netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

janto10

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
782
Hoi we hebben 2 pc`s en we willen allebei op i-net & ook een netwerk nou heb ik 2 netwerkaarten in me pc gedaan en in de andere 1 en van mijn pc loopt een naar de hub voor i`net en de andere naar de hub voor lokaal en de andere kabel van de hub naar de ander is maar het lukt niet internet wel op men pc maar de andere heeft niks
 
Waarom al dat gedoe met hubs als je de pc met 1 netwerkkaart aansluit op de andere met 2 netwerkkaarten heb je al een netwerk.
Of je moet er meerder pc's op hebben aangesloten, dan zul je een hub moeten gebruiken.

Kijk hier even
 
Hoi ik ben een leek in netwerks maar ik heb het volgende probleem, ik wilde een netwerk aanleggen, daarvoor heb ik gewone utp kabels gebruikt, en ik heb in mijn comp 2 nics een voor naar het modem en een voor naar de hub en op die ene pc gaat ie naar de hub, maar pingen gaat niet en er werkt niets maar de kabels zijn juist want ik kon toen straks wel pingen vanaf pc 2 naar pc1 (mijne) en niet andersom en nu niks meer



Nog ff de gegevens

Pc 1
Ethernet adapter @home:

Connection-specific DNS Suffix . : landg1.lb.home.nl
IP Address. . . . . . . . . . . . : 213.51.25.164
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.254.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 213.51.24.1

Ethernet adapter Local Area Connection 3:

Connection-specific DNS Suffix . :
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . :192.168.02

Pc2

Ethernet-adapter @home:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.2
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1

Update: pingen van pc1 naar 2 lukt niet maar zodra ik sharing van me @home verbinding aanzet dan gaat pingen wel vanaf pc2 wel maar pc1 niet en dan kan ik ook niet internetten maar zodra ik die sharing uitzet kan ik wel internetten maar niet meer pingen

Update: Internet werkt op alle pc`s was een kwestie van dns-servers in te stellen maar op pc2 kan ik naar pc1 pingen maar andersom niet
 
Laatst bewerkt:
firewall uitgeschakeld?
Anders kun je niet pingen
 
yup

is uit maar pingen lukt maar als je dingen shared niet als ik op pc2 iets share zie ik het op 1 maar andersom niet
 
In die pc met 2 netwerkkaarten gebruik je 1 voor @home en 1 die naar de hub gaat. En vanuit die hub gaat er een kabel naar de andere pc.

Zet bij de eigenschappen van tcp/ip dat alles automatisch ingesteld dient te worden en zet ook het internetdelen aan op de pc waar @home op binnenkomt
 
why alles auto ?? bij tc/ip heb ik ut ip adres van me comp ingevult (intern) en bij die 2e comp hetzelfde
 

Bijlagen

  • screenshot058.rar
    84,2 KB · Weergaven: 23
Waarom automatisch? Omdat je dan de meeste kans hebt dat het goed ingesteld is en zoals jij het ingesteld hebt gaat het nooit werken
 
hmmmmmmz

dus op de server pc waar alles binnenkomt alles auto (ook geen ip) ? en op pc2 alles handmatig ip enzow ?

Maar i-net werkt wel op beide pc`s
 
In je begin vraag lees ik dat maar 1 pc internet heeft.

Als je alles goed instelt qua internetdelen hoef je nergen een ipadres in te voeren. Door het internetdelen wordt XP ook een dhcp server
 
nou

ze hebben allebei i-net en bij de netwerkaart van pc1 die naar de hub loopt heb ik ut ip

Ethernet adapter Local Area Connection 3:

Connection-specific DNS Suffix . :
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . :
en bij pc 2 is de 0.1 een 0.2 en de defualt gateway is op pc2 mijn ip dus de bovenste
 
Zo ziet het er wel beter uit dan het eerdere overzicht dat je geplaatst had.

Oke het internet werkt en wat werkt nu nog niet?
 
nou

ik kan de share`s van pc2 op mijn pc zien maar niet andersom

maar nog ff iets de comp naam van pc1 waar internet op binnenkomt kan ik nie veranderen want anders kan ik nie meer inetten
 
Laatst bewerkt:
Heb je op de pc waar je de share niet kunt zien een firewall draaien? Kijk ook of de interne firewall van xp aanstaat.

Heb je daar het gastaccount ook al eens geactiveerd?
 
vaaaaag

dit is vaag hier zou je toch pc1 (mijn pc) en pc2 moeten zien ?? maar kan wel op de shares komen van pc2 maar niet andersom ik zie op pc 2 mijn comp ook nie werkgroep klopt
 
vaaaaag

dit is vaag hier zou je toch pc1 (mijn pc) en pc2 moeten zien ?? maar kan wel op de shares komen van pc2 maar niet andersom ik zie op pc 2 mijn comp ook nie werkgroep klopt


Nope ZA heb ik net geuninstalt omdat ik op de server (mjin pc) een goeie fw heb draaien Sygate nope nog niet geactiveerd

Ftp:
213.51.25.164

user: helpmij
 
Laatst bewerkt:
Heb je op pc1 dan die firewall draaien? (server?)
 
yup

sygate en op client niks

Update: de werkgroep naam van pc 2 is ATHOME en van pc1 @home het vaagste is als ik naar windows netwerk ga zie ik 2 werkgroeppen @home en ATHOME als ik naar @home ga (mijn pc) dan krijg ik deze vage melding de screenshot is van pc 2

Naamloos.jpg is het
 
Laatst bewerkt:
vaag

dit is nog vager ik kan de share`s van pc2 op pc1 zien maar niet andersom maar ik zie dit wel
 
Zou je zo vriendelijk willen zijn om de bijlage gewoon te posten ipv op een ftp server te zetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan