netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

janto10

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
782
Hoi we hebben 2 pc`s en we willen allebei op i-net & ook een netwerk nou heb ik 2 netwerkaarten in me pc gedaan en in de andere 1 en van mijn pc loopt een naar de hub voor i`net en de andere naar de hub voor lokaal en de andere kabel van de hub naar de ander is maar het lukt niet internet wel op men pc maar de andere heeft niks
 
Waarom al dat gedoe met hubs als je de pc met 1 netwerkkaart aansluit op de andere met 2 netwerkkaarten heb je al een netwerk.
Of je moet er meerder pc's op hebben aangesloten, dan zul je een hub moeten gebruiken.

Kijk hier even
 
Hoi ik ben een leek in netwerks maar ik heb het volgende probleem, ik wilde een netwerk aanleggen, daarvoor heb ik gewone utp kabels gebruikt, en ik heb in mijn comp 2 nics een voor naar het modem en een voor naar de hub en op die ene pc gaat ie naar de hub, maar pingen gaat niet en er werkt niets maar de kabels zijn juist want ik kon toen straks wel pingen vanaf pc 2 naar pc1 (mijne) en niet andersom en nu niks meer



Nog ff de gegevens

Pc 1
Ethernet adapter @home:

Connection-specific DNS Suffix . : landg1.lb.home.nl
IP Address. . . . . . . . . . . . : 213.51.25.164
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.254.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 213.51.24.1

Ethernet adapter Local Area Connection 3:

Connection-specific DNS Suffix . :
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . :192.168.02

Pc2

Ethernet-adapter @home:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.2
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1