netwerk :|

Status
Niet open voor verdere reacties.

UHW4

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
10
hallo,
ik wil een netwerk aanlegen met me buurjongen maar heb er niet zo zozeer verstand van.

ik ben zuinig op me geld dus heb ik een verbinding via mijn buuren. hun hebben een 4 poort router die vol was, ik heb mijn buurjongens kabel uit gehaald en daar een kabel in gedaan naar een nieuwe (mijn) router en daar mij en mijn buurjongen weer in gekabeld en krijg daardoor een zeer passive verbinding. een een spel worden bijvoorbeeld maar 300 van de 2000 server geladen. nu wil ik een netwerk aanlegen met mijn buurjongen (in de zelfde router) maar is deze passive verbinding daar bij een probleem ? is de pasiefheid te verhelpen, zoja hoe ? en tot slot, hoe legt ik uberhaupt een netwerk aan door een router ?

beide systemen werken op windows XP prof (32-bit)
 
Het is verstandiger om op die eerste router die op het modem zit aangesloten een hub te plaatsen. Dus gewoon een utp kabeltje in een poort van de router naar de hub.Vanaf nu kan je in de hub elk poortje weer gebruiken om te internetten. En heb je geen verstoorde verbinding.
 
Let er ook op dat de poorten op 100 mbit staan, de kabels minimaal cat5 zijn en dat de netwerkkaarten ook 100 mbit aankunnen. Verder is het inderdaad slim om vanaf zijn router een kabel te leggen naar jouw router, en daarvan naar jouw pc's.
 
alle hardware eisen geen geen probleem.
maar een hub creeren wel.
ten eerste houden mijn buuren er niet van dat ik dan aan instellingen zou zitten noch zij er moeite voor over hebben...
kan ik wel een netwerk maken me mijn buurjongen uit de zelfde router zonder verder al te veel te hoeven doen ?
zo niet, is dan een meer poorten router niet een simpeler antwoord ?
 
alleen een hub doorlussen kost minder dan 1 minuut werk...
Er hoeft helemaal niet geconfigureerd te worden.
Lees eens een paar handleidingen door op het internet, door de typische vraagstelling ontstaat er het idee van het klok en de klepel verhaal..
 
tja...

dat is op zich geen probleem, maar mijn buuren wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan