netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aapie

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
ik heb 2 netwerkkabels om mijn kamer liggen, een voor de pc en een voor de playstation 2/laptop. ik wil graag die laptop (als ik hem ipv de ps2 aansluit op t netwerk) linnken met mijn pc. ik heb hier totaal geen ervaring mee dus ik zoek iemand die duidelijk uit kan leggen hoe ik eventuele instellingen moet aanpassen.

graag hulp! dankje:thumb:

Vertel eerst even welke Windows je hebt.
Met XP moet je een netwerkverbinding maken op beide pc's.
Kies voor bestanden delen.
Geef beide pc's dezelfde werkgroep-naam.
Geef beiden een eigen naam.

netwerk (extra)

op de laptop zit windows XP PRO en op de pc zit windows XP home edition

Heb je wel een router?
Anders moet het op een andere manier en daar heb ik geen verstand van. Dan zul je dit bericht aan de praat moeten houden totdat iemand dit bericht leest.

De netwerk wizard op beide computers draaien, en uiteraard iets delen op de computers.

En alleen voor jezelf, in mapopties, eenvoudig delen uitschakelen, bij de mappen en bestanden die niet gedeeld willen worden de rechten aan iedereen geven, kun je zelf overal bij.

Ik was vroeger ook jonger maar ik weet wel wat ik al gezegd heb :p
Met XP moet je een netwerkverbinding maken op beide pc's.
Kies voor bestanden delen.
Geef beide pc's dezelfde werkgroep-naam.
Geef beiden een eigen naam.

Was ook ter aanvulling :rolleyes: , sommige TSers lezen namelijk niet wat je schrijft, en denken vaak ook dat je een glazen bol hebt:evil: , bij mij is dat gewoon een sfeerspaarlamp.

Aapie weet totaal niets af van deze toestanden dus dan kan hij ook moeilijk weten wat wij willen horen :D

ps geef mij maar een lampenkapje i.p.v. een glazen bol

Heb je die alleen op met boodschappen doen of ook binnen.:p

Ach ja, bij help en ondersteuningsmenu staat perfect omschreven hoe je wat moet doen, maar iedereen wil graag een klant en klare oplossing hebben.

Daar beginnen wij niet aan.:mad:alhoewel.:)

Als ik onzeker ben op computergebied heb ik ook graag dat iemand me het een keer voordoet. Daarna is het geen probleem.
Ik heb ook voldoende geduld.

Je moet wel een hoedjes-man zijn om zoiets te bedenken :D

Aapie, als je die netwerkverbinding hebt gemaakt komt automatisch Windows Firewall in actie.
Heb je zelf al een firewall b.v. ZoneAlarm of Norton dan zul je WF weer uit moeten schakelen.
Klik op start/uitvoeren/typ services.msc
Bijna onderop vind je Windows Firewall. Stopzetten en uitschakelen.

Elisa zei:
Aapie weet totaal niets af van deze toestanden dus dan kan hij ook moeilijk weten wat wij willen horen :D

daarom vraag ik het op dit forum aan jullie uiteraard:D

Kijk de services na. B.v. gateway moet aan staan (2e dacht ik)
Jammer genoeg heb ik geen tijd.
Er staan in ieder geval een paar services die dienen voor het netwerk.
En zoek eens op Elisa en woord netwerk.
En misschien heeft Lange Pier nog een paar ideetjes voor je.

Ook moet de Windows Firewall in de services uitgeschakeld en gestopt worden als je een eigen firewall hebt. Dit wil vaak een bottleneck zijn.

Elisa zei:
Kijk de services na. B.v. gateway moet aan staan (2e dacht ik)
Jammer genoeg heb ik geen tijd.
Er staan in ieder geval een paar services die dienen voor het netwerk.
En zoek eens op Elisa en woord netwerk.
En misschien heeft Lange Pier nog een paar ideetjes voor je.

Ook moet de Windows Firewall in de services uitgeschakeld en gestopt worden als je een eigen firewall hebt. Dit wil vaak een bottleneck zijn.

windows firewall heb ik kunnen uitschakelen, hoe kom ik bij die services:o (zeg maar niets, het is heel ernstig; ik heb hiet totaal geen verstand van:( )

Start/uitvoeren/typ services.msc/je krijgt nu de service voor je.
Klik er op of ga er op staan.....dan krijg je een uitleg. Zodra je iets van netwerk ziet goed lezen of je het nodig hebt.
Misschien heb ik in de middag meer tijd.

jongelui, allemaal zeer bedankt voor jullie hulp en reacties, maar vanwege het feit dat ik vanmiddag na wat handelingen op geen enkele pc meer internetverbinding had(wat inmiddels al ogelost is) besluit ik dat netwerk maar even te laten voor wat het is.

BEDANKT!!:thumb: :thumb:

Jeminee Aapie, laat jij je kisten door een vrouw van 56 jaar!!! :shocked:
Als ik een netwerk kan hebben met 3 pc's en er om de haverklap eentje bij zet omdat ik moet knutselen, dan moet het bij jou ook kunnen lukken.
Zo leer je het nooit :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan