netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aapie

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
ik heb 2 netwerkkabels om mijn kamer liggen, een voor de pc en een voor de playstation 2/laptop. ik wil graag die laptop (als ik hem ipv de ps2 aansluit op t netwerk) linnken met mijn pc. ik heb hier totaal geen ervaring mee dus ik zoek iemand die duidelijk uit kan leggen hoe ik eventuele instellingen moet aanpassen.

graag hulp! dankje:thumb:

Vertel eerst even welke Windows je hebt.
Met XP moet je een netwerkverbinding maken op beide pc's.
Kies voor bestanden delen.
Geef beide pc's dezelfde werkgroep-naam.
Geef beiden een eigen naam.

netwerk (extra)

op de laptop zit windows XP PRO en op de pc zit windows XP home edition

Heb je wel een router?
Anders moet het op een andere manier en daar heb ik geen verstand van. Dan zul je dit bericht aan de praat moeten houden totdat iemand dit bericht leest.

De netwerk wizard op beide computers draaien, en uiteraard iets delen op de computers.

En alleen voor jezelf, in mapopties, eenvoudig delen uitschakelen, bij de mappen en bestanden die niet gedeeld willen worden de rechten aan iedereen geven, kun je zelf overal bij.

Ik was vroeger ook jonger maar ik weet wel wat ik al gezegd heb :p
Met XP moet je een netwerkverbinding maken op beide pc's.
Kies voor bestanden delen.
Geef beide pc's dezelfde werkgroep-naam.
Geef beiden een eigen naam.

Was ook ter aanvulling :rolleyes: , sommige TSers lezen namelijk niet wat je schrijft, en denken vaak ook dat je een glazen bol hebt:evil: , bij mij is dat gewoon een sfeerspaarlamp.

Aapie weet totaal niets af van deze toestanden dus dan kan hij ook moeilijk weten wat wij willen horen :D

ps geef mij maar een lampenkapje i.p.v. een glazen bol

Heb je die alleen op met boodschappen doen of ook binnen.:p

Ach ja, bij help en ondersteuningsmenu staat perfect omschreven hoe je wat moet doen, maar iedereen wil graag een klant en klare oplossing hebben.

Daar beginnen wij niet aan.:mad:alhoewel.:)