netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
hahahaha, nou, zo erg is het ook weer niet. ik probeer nog steeds wel hoor;) (btw: je hebt wel wat meer ervaring, aangezien ik nog geen half jaar geleden aan mijn 17e levensjaar ben begonnen:cool: )
ik moet eerst proberen internet op de laptop te krijgen, dat werkt ook nog niet; het internet doet het op alle kabels, maar als ik de laptop aansluit op een netwerkkabel waar normaliter een PS2 op aangesloten zit, hekent hij die kabel niet. misschien kunnen jullie mij hiermee helpen? misschien staan er instellingen verkeerd. ik weet het in ieder geval niet!.

nog een laatste vraag dan voor de liefhebbers: kan je ook met behulp van een netwerkkabel een verbindingn maken tussen twee computers, zonder router als tussenstation? en kan je dan ook de ene computer van internet voorzien VIA de andere pc? (dus zonder een aparte aansluiting op de router)

Een netwerkkabel sluit ja aan op de ingang van je netwerkkaart.

Wat je laatste vraag betreft.....volgens mij hebben ze het dan over een crosskabel.

Windows heeft ook een instelling bij het netwerk 'verbinding maken via andere pc.
Hier wordt gesproken over zo'n crosskabel-verbinding ook met wat instellingen.
Wie weet heb je er wat aan.

het lijkt me dat er dan ook een tweede netwerkkaart nodig is, of snap ik het nu niet helemaal?

Nou, vraag mij niets. Ik heb zelf een router en heb nooit een crosskabel geprobeerd.

Probeer eerst maar eens die laptop op het net te krijgen. Zo solo moet dat toch kunnen lukken?

noukijk, dat zou je denken, in principe is dat het probleem ook niet. maar de laptop herkent de kabel niet. (deze is niet kapot, aangezien het wel werkt met een andere laptop en de PS2 werkt) zou het aan instellingen kunnen liggen? zo ja, weet je heel toevallig welke?
ik heb zelf al wat geprobeerd maarja, ik ben handig met dingen in de computer(meestal) maar erbuiten...:o

Hahaha, ik ben beter in Windows maar niet in hardware.
Je zou beter eens je netwerkkaart kunnen verwisselen.
Voor hetzelfde geld is die kapot of ziet het er in apparaatbeheer normaal uit bij de netwerkadapter?
Zijn de instellingen goed van die kaart?
Tcp/Ip internetprotocol - Client Micr - QQs - Bestands printerdeling.

Ga eens naar start/uitvoeren/typ cmd en enter
typ vervolgens ipconfig
Neem die gegevens eens over en schrijf ze hier.

Doe dit ook met de andere pc.

Ik zeg niet dat ik er wat mee kan doen maar een ander misschien wel.

Ach, laat maar zitten, je hebt zelfs geen verbinding op die laptop :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan