Netwerk!

Status
Niet open voor verdere reacties.

vayreda

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Beste helpers, ik heb rond gekeken op dit forum of ik mijn vraag zag, helaas zie ik deze niet voorbij komen, dus probeer ik het maar met de hulp van jullie.

Ik heb een MacMini, Macbook pro & een Windows Laptop. De Windows laptop & de Macbook pro gebruik ik draadloos om het internet te benaderen. Mijn MacMini staat een verdieping lager in mijn computer kamer, aangezien ik hier geen draadloze verbinding heb(nieuw huis met veel beton) heb ik de MacMini met een ethernet kabel verbonden, vanaf mij Tele2 router om internet te benaderen. Alles werkt perfect alleen het netwerk wil niet echt lukken. Op mijn MacMini zie ik in Finder bij gedeeld mijn Windows computer, maar niet mijn Macbook pro! Hoe kan dit? Het wil mij niet lukken om de macbook pro zichtbaar te maken in Finder! Beide Mac machines gebruiken Lion. Kunnen jullie a.u.b. mij helpen met dit probleem, eeuwig dankbaar:)

Hoi Rappie Pappie,

Dit is al de tweede keer dat je voor mij een oplossing vindt. Super & bedankt.

Hoi Rappie Pappie,

Ik ben/was vayreda, maar moest mijn wachtwoord resetten en had het oude e-mail account niet meer, vandaar deze nieuwe naam.

Nog een klein vraagje: alles is gelukt met het netwerk. Ik zie op mijn macbook pro de windows computer & de Macmini, maar als ik op mijn Macmini kijk zie ik alleen de windows computer en niet mijn macbook pro! Hoe kan dit?
In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken.

Hoi,

Heb je op de MacBook Pro bestandsdeling aangezet onder "Syteemvoorkeuren" Delen?

Wat er ook aan de hand kan wezen, en is iets om rekening mee te houden. Dat twee apparaten ook niet dezelfde naam kunnen hebben in een netwerk.

Laatst bewerkt:
Hoi Rappie Pappie,

Als werkt perfect! Hartelijk bedankt voor de oplossingen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan