netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Berichten
419
Kan ik volgende situatie ondervangen: foutmelding genereren indien netwerkverbinding niet in orde is. Als de netwerkverbinding nu niet in orde is, krijg ik een standaardfout van Access en komt de gebruiker in de Access-omgeving terecht. Kan ik dit soort situaties ondervangen? Kan bij het opstarten hierop controle gedaan worden.
 
Gebruik je een volledige Access omgeving bij de gebruikers, of een Runtime? Mde of Accde?
 
Als het alleen voor jezelf is lijkt het mij niet zo'n probleem. Je kunt overigens wel een routine gebruiken die controleert of de gekoppelde tabellen het doen of niet (wat uiteraard het geval is als de netwerkverbinding het niet doe) en die gebruiken om een boodschap o.i.d. te genereren, of de db verder af te sluiten. Voor overige gebruikers zou ik een runtime versie gebruiken, dan kunnen ze verder niks zien en/of slopen. En het is goedkoper :)
 
Een Runtimeversie heb ik nog niet gemaakt. Weet ook niet hoe ik hier aan moet beginnen. Wat wordt er omgezet in de runtime, is dat de BackEnd alleen of beide: de FE en de BE? Sorry voor mijn vraag, maar dit is een nieuwe uitdaging voor mij. :eek:
 
Een runtime versie maak je niet, die download je bij Microsoft. En zet je vervolgens bij de gebruikers in hun startmenu i.p.v. de volledige versie :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan