Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
er wordt geopperd om de nas te vervangen maar wie garandeert mij dat het dan wel werkt.
Logisch kunnen we dat niet garanderen omdat er ergens iets in je Windows 10 pc niet in orde kan zijn. Echter, hier heb ik een simpele MyBookLive van Western Digital en die werkt perfect op 4 Win 10 pc's. Ik zou zeggen, kies een nas en bestel die online, dan heb je minimaal 14 dagen retourrecht als het niet werkt.

Wel duurder maar bijv. de Synology DiskStation DS218play biedt goede mogelijkheden.

Laatst bewerkt:
Heb hier 2x 4 bay Synology NAS in gebruik ( DS 212+ en DS 918+ ) en beide werken probleemloos op 3 pc's zowel onder Win 7 als Win 10.
Ook hier hangt er een mediaspeler aan en 2 IP-camera's.
Als je voor een andere NAS kiest, koop dan een echt NAS-merk en niet zo'n hoki-poki apparaat..
Met een echte NAS doel ik dan op bijv. Synology, QNAP, Thecus.
De rest is prut, halfbakken consumentenspul ( maar dat is mijn mening, een ander hoeft het daar niet mee eens te zijn ).

De rest is prut, halfbakken consumentenspul
Beetje kort door de bocht :) Het hangt er helemaal vanaf waarvoor iemand de nas wilt gebruiken. Zijn er bijzondere features nodig? Is een hoge performance nodig? Is er RAID nodig? Enzovoort... Zelf gebruik ik de goedkope MyBookLive alleen voor backups en heb daar al jaren plezier van. Alle extra features die de uitgebreide nas'en bieden heb ik niet nodig dus waarom zal ik er dan veel geld aan uitgeven. Mocht de nas sneuvelen dan heb ik alles op de pc's. Mocht een pc sneuvelen dan heb ik een backup op de nas.

Een MyBookLive is een vereedelde ext. HDD, ik wil zo'n apparaat niet onder de naam NAS scharen...

Nas betekent niets meer dan Network Attached Storage. Elke nas (merk en type maakt niet uit) is dus een externe opslag via het netwerk. Dat er tegenwoordig o.a. een web-, ftp-, printer- en mediaserver in zit heeft niets met het begrip nas te maken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan