Netwerkadapter/Draadloze printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

cavdmeent

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Hallo,

Ik wil een nieuwe printer kopen en wel een draadloze. Nou zie ik bij de specificaties soms staan: 802.11 b/g.
Als ik de gegevens van mijn netwerkadapter bekijk dan staat er: 802.11 h+d.
Weet iemand hoe ik dit moet lezen? Wil dat bijvoorbeeld zeggen dat 'h' nieuwer is dan 'b' en dat ie zo'n printer dus wel kan hebben of zit ik er nu helemaal naast?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Vriendelijke groet,
Carla

Laatst bewerkt:
Hoi,

Nog een andere afweging:
Hoewel het aantal printers die met een draadloze netwerkkaart worden geleverd toeneemt, ben je toch beperkt in je keuze.
Je zou kunnen overwegen om een losse printerserver te kopen (hieronder links naar een paar voorbeelden). Het voordeel is dan, dat je - ook in de toekomst - elke willekeurige printer kan blijven gebruiken.

Sitecom WL201
Edimax PS 1210MFn

Daarnaast zijn er ook routers met een usb-aansluiting voor de printer.
O.a. dit 'toppertje' van Netgear

en ja je kunt gewoon de b/g standaard gebruiken i.c.m. je netwerkkaart. In het kort komt 't er op neer dat het van doen heeft met verschillende frequentie-standaarden in bepaalde landen/regio's.

Oké bedankt! Wat ik me nog wel afvraag is hoe je nu weet of het wel of niet werkt met een netwerkkaart. Is daar een lijstje van, of moeten de getallen gelijk zijn en maken de letters niet uit? Want stel dat ik straks een printer zie met een andere code, dan moet ik hier weer terugkomen om te checken.:confused: En ik vind het ook wel leuk om een beetje te snappen waar ik mee bezig ben :D

Als je b.v. een printer koopt met de N specificatie werkt hij gewoon samen met je b/g specificatie van je netwerkkaart. Kijk ff hier voor de precieze uitleg en een lijst van alle standaards tot nu toe.
Succes.

Ik zal me daar eens even in verdiepen, word ik weer wat wijzer :)
Bedankt in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan