netwerkadapter install. met Hardware Wizard

• Onderwerp starter Onderwerp starter FJA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FJA

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2009
hallo allemaal,

Ik zit met een redelijk groot probleem, ik heb namelijk een gloednieuwe pc gekocht met windows vista 64-bit en de internetkaart genaamd Linksys WMP300N. In reacties op newegg (en meer) heb ik gelezen dat je NIET de software van de bijgeleverde cd van linksys moet installeren omdat de verbinding dan uitermate slechts wordt naar verloop van tijd. De software ("drivers"?) moet je dus ergens anders vandaan zien te halen, maar niet van de linksyssite zelf want die heeft geen drivers voor vista 64-bit.

Ik heb nu drivers gedownload voor de chipset die de wmp300n gebruikt ( de "AR5008") van deze site: http://www.atheros.cz/

Deze bestanden heb ik ge-unzipped (nog niet exe.!) en in een nieuwe map geplaatst.

Wat moet ik nou precies verder doen?

1. moet ik via de Hardware Wizard de kaart toevoegen ? >> in dit geval vindt mn pc de kaart niet automatisch en kan ik er vervolgens voor kiezen om de hardware uit een "lijst" te kiezen. Van deze lijst snap ik echter niks aangezien je iets moet selecteren uit een subje "fabrikant", deze geeft Intel, Microsoft en Eicon (zoiets was het?) weer. Deze 3 kopjes bevatten zelf ook weer een aantal opties. >> niks dat ik in verband met mijn internetkaart kan brengen in ieder geval. . . . .

2. moet ik de kaart opsporen via systeembeheer die een lijst geeeft met hardware die je pc gebruikt/herkent? (om vervolgens te kunnen klikken op drivers updaten en dan de unzipped bestanden exe. doen) >> dit is volgens mij de goede manier, probleem is echter dat mn pc alleen mijn oude internetkaart ziet (realtek RTL blablabla) en niet mijn nieuwe :confused:

kan iemand mij aub helpen? ben echt wanhopig aan het worden zo langzamerhand

bedankt

floris

als je bij punt 1 bent kies je voor diskette en daarna voor bladeren.
dan ga je naar de map waar je drivers staan en begin je van daaruit te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan